Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Sieci handlowe: Podatek obrotowy uderzy nie tylko w duże sieci, ale także w małe sklepy

Wprowadzenie podatku obrotowego dla sieci handlowych uderzy bezpośrednio w dostawców oraz konsumentów. Nowa danina publiczna może w dłuższej perspektywie doprowadzić nawet do bankructw mniejszych sklepów a także małych i średnich dostawców – ostrzegają eksperci.
Reklama

Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji podkreśla, że koszty wprowadzenia nowego podatku poniosą nie tylko sieci i klienci, ale także transport, logistyka oraz mali i średni dostawcy.

- Sieci będą musiały optymalizować zakupy i koszty. Na pewno będą cięcia i oszczędności. Optymalizacja oferty spowoduje, że część najmniej rentownych dostawców będzie musiała szukać innego rynku zbytu. Ich odbiorcami będą przede wszystkim małe sklepy. Oznacza to przerzucenie towaru do innego kanału dystrybucji. W małych sklepach powstanie naturalna nadpodaż – przyznaje Juszkiewicz.

Krzysztof Szponder, wiceprezes zarządu Kaufland Polska zwraca uwagę, że trzeba poczekać na więcej informacji dotyczących pomysłu wprowadzenie podatku obrotowego od sieci handlowych. Trudno dziś oceniać, kto w największym stopniu ucierpi na wprowadzeniu podatku. Niemniej w znacznym stopniu uderzy on w branżę spożywczą.

Czytaj więcej na portalspozywczy.pl

Wypowiedzi ekspertów pochodzą XV Debaty eksperckiej ISBnews pt. „Kto zapłaci za opodatkowanie sieci handlowych?”.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum