Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sieci handlowe więcej wydają na reklamę, niż na podatek CIT

W minionym kwartale sieci handlowe działające w Polsce wydały na reklamę ok. ćwierć miliarda zł. Oznacza to, że w skali roku wydatki reklamowe sieci przekroczą zapewne miliard zł. Dla porównania, w całym 2012 r. 20 największych sieci zapłaciło w sumie tylko 633 mln zł podatku dochodowego (CIT) - informuje "Dziennik Polski".
Reklama
W 2011 r. największe sieci zapłaciły nieco więcej CIT, bo 709 mln zł, mimo że ich przychody były wówczas mniejsze.

Jak napisał "Dziennik Polski", pod względem sprzedaży największe sieci lokują się w czołówce firm w Polsce, obok państwowych koncernów, takich jak Orlen, KGHM lub PGNiG. Natomiast jeśli chodzi o podatki, w miarę solidny CIT płaci jedynie portugalska Biedronka. Rok temu było to 300 mln zł. W stosunku do notowanych nad Wisłą obrotów (7,7 mld euro, czyli 32,5 mld zł) jest to jednak zaledwie 0,9 proc. W 2011 Portugalczycy oddali do budżetu 241 mln zł. Dla porównania, niemieckie Kaufland i Lidl - 0. Francuski Carrefour dostał nawet zwrot - 40 mln zł.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.