Sieci otwierają stacje ładowania „elektryków”. Czy będzie komu z nich korzystać?

Hasło „elektromobilność” staje się coraz bardziej popularne, także za sprawą rządowego programu mającego popierać rozwój rynku samochodów elektrycznych. Ostatnio dwie sieci handlowe, Intermarche i Kaufland, zaczęły rozwijać sieć stacji ładowania przy swoich sklepach. Czy jednak w Polsce znajdą się chętni na korzystanie ze stacji? Na to pytania częściowo odpowiada raport EFL pt. „Czy jesteśmy gotowi na auta elektryczne?”
Przypomnijmy, kilka dni temu Kaufland udostępnił pierwszą stację ładowania samochodów elektrycznych przy swoim markecie w Suwałkach. Stacja powstała we współpracy z GreenWay - siecią stacji tego typu w Polsce. Kaufland planuje w przyszłości rozwinąć sieć własnych stacji szybkiego ładowania. Sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych chce rozwijać Intermarché, który planuje otwarcie pierwszych stacji w Ostródzie, Grajewie oraz Knurowie. Prace związane z uruchomieniem stacji w Ostródzie i Grajewie przebiegają pomyślnie i są już na końcowym etapie. Grupa Muszkieterów planuje rozwój takich stacji przy swoich sklepach, początkowo przy głównych szlakach komunikacyjnych. W tym celu nawiązała współpracę z Greenway Infrastructure Poland Sp. z o.o.
Stacje ładowania „elektryków” można już znaleźć przy sklepach Lidla, często otwierają je także galerie i centra handlowe. Funkcjonują one np. w CH Silesia City Center.
Przeczytaj także:
Jak podaje Europejski Fundusz Leasingowy, w Polsce działa około 330 stacji ładowania samochodów elektrycznych. W Norwegii natomiast na 100 tys. mieszkańców przypada 185 stacji ładowania.
- Rynek samochodów elektrycznych w Polsce to wciąż raczkująca gałąź motoryzacji. Przy tak rozwiniętych w tym obszarze gospodarkach jak Chiny, Stany Zjednoczone czy Norwegia, liczba sprzedawanych ekoaut czy gęstość sieci stacji ładowania, nie dają powodów do zadowolenia. Jesteśmy jak przedszkolacy, podczas gdy oni z elektromobilności zrobili już doktorat. Ale wiele działań w naszym kraju już zostało uruchomionych i warto przy ich realizacji korzystać z doświadczeń i praktyk, jakie wdrażały w życie najbardziej rozwinięte kraje. Z pewnością nie 1:1, bo w wielu aspektach jesteśmy różnymi państwami, jednak czasami nie trzeba wywarzać okna, kiedy drzwi są otwarte – mówi Radosław Kuczyński, prezes EFL.
Pytanie 1: czy dopłaty rządowe zachęcą Polaków do ekozakupów?
Elektromobilność to motoryzacyjny kierunek przyszłości i większość państw już to dostrzegła i stymuluje sprzedaż aut elektrycznych. Numerem jeden, i to zarówno w obszarze produkcji jak i sprzedaży, są Chiny. W 2017 roku w Państwie Środka zostało sprzedanych ponad 600 tys. elektryków, czyli więcej niż łączna sprzedaż nowych aut osobowych w Polsce w ubiegłym roku. Przyczyn tak intensywnego rozwoju elektromobilności jest kilka. Pierwsza z nich to zdecydowana polityka chińskiego rządu zmierzająca do poprawy jakości. W wyniku dopłat, zakup auta elektrycznego może być nawet 40% tańszy niż spalinowego. Po drugie, władze wprowadzają restrykcje wobec aut spalinowych. Np. w Pekinie obowiązuje zakaz ich używania w dniach, kiedy normy smogu są przekroczone. Dodatkowo, wiele miast zabrania korzystania ze spalinowych skuterów.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- 3
- NASTĘPNA »
-
Karollo 2018-08-18 12:47:12
Bardzo dobrze! Idżmy w tym kierunku, bo póki co to chyba tylko my ciagle jesteśmy gdzieś 100 lat wstecz. Wiekszość naszych sasiadów w Europie juz ma rozbujaną elektromobilność na maksa a tylko u nas wciąż temat kwiczy... U nich zreszta tez wiekszosc infrastruktury zapewniał greenway. Miejsmy nadzieje, ze i u nas temat rozwinie się podobnie
- Pt 21:39 Wiceprezes PFR: Subwencje dla 728 firm w tamach Tarczy Finansowej PFR 2.0
- Pt 20:46 Resort Sprawiedliwości chce urealnienia stawek akcyzy dla wszystkich...
- Pt 19:42 Tommy Hiliger ogłasza konkurs na projekty społeczne
- Pt 19:34 Prezes NBP zapowiada banknot o nominale 1000 zł
- Pt 19:31 Gowin: Wyłączenie z tarcz branżowej i finansowej karą dla firm łamiących...
- Pt 19:30 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Pt 19:22 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- Pt 19:08 Mondelez: Przez pandemię spadła sprzedaż produktów impulsowych
-
Aplikacja Vika pomoże prowadzić zdrowy styl życia
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
- 1 Kwarantanna narodowa od 28 grudnia. Ograniczenia w funkcjonowaniu galerii...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
4,29
-
Śr
2,77
-
Min
1,49
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.