Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sieci sprzedają jabłka po cenach poniżej kosztów produkcji

Cieszy nas zwiększone zainteresowanie dystrybutorów owoców i sieci handlowych zakupem polskich jabłek. Jednak już teraz obserwujemy, że oznacza ono także niższe ceny dla producentów i grup - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Solis, wiceprezes Związku Sadowników RP i radny Województwa Lubelskiego.
Reklama
Zwięszona sprzedaż jabłek w sieciach handlowych to jeden z pomysłów na zagospodarowanie owoców, które - w związku z rosyjskim embargo - nie trafią na ten wschodni rynek.
Jak tłumaczy Tomasz Solis, wiele sieci na fali akcji "Jedz jabłka" postanowiło przeprowadzić ekspozycje i promocje tych owoców w swoich sklepach. - I przykładowo w jednej z sieci jabłka sprzedawano po 0,99 zł / kg, czyli cena uzyskiwana przez producenta była o wiele niższa. A ceny jabłek deserowych w eksporcie uzyskiwane przez sadowników i grupy wynosiła powyżej 1 zł, czyli różnica jest dosyć spora. Tak więc jabłka sprzedawane do sieci na fali promocji są znacznie poniżej kosztów produkcji, a to już wątpliwa pomoc sieci handlowych - komentuje przedstawiciel Związku Sadowników RP.
Jego zdaniem, jest to oczywiście naturalny mechanizm rynkowy - nadwyżka podaży nad popytem zawsze powoduje spadek cen. - Chciałbym, aby spadki cenowe w nadchodzącym sezonie nie były zbyt drastyczne. Dlatego kluczowe w najbliższym sezonie będzie nie tylko to ile jabłek kupią Polacy, ale też jakie będą ich ceny oraz czy w momencie wzrostu spożycia, dystrybutorzy nie zaczną sprowadzać tańszych owoców z zagranicy - dodaje Tomasz Solis.
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.