PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Sieci szykują się do egzaminu z bycia eko. Klienci wystawią oceny

Autor: dlahandlu.pl 17 stycznia 2020 14:06

Sieci szykują się do egzaminu z bycia eko. Klienci wystawią oceny fot. materiały prasowe

"Klimat" to według językoznawców Słowo Roku 2019. Troska o naturalne środowisko to coś więcej niż chwilowa moda – chcemy żyć zdrowo, lepiej się odżywiać i eliminować z naszego otocznia tworzywa sztuczne. Konsumenci domagają się od producentów i sieci handlowych konkretnych działań, daleko wykraczających poza dobry PR. Presja jest skuteczna. Z badania „Kryzysometr 2020”, przeprowadzonego przeprowadzonego przez agencję Alert Media Communications wynika, że firmy najbardziej obawiają się dziś oskarżeń o zanieczyszczenie środowiska. Przyjrzeliśmy się zatem wybranym proekologicznym inicjatywom detalistów.

Mniej plastiku
Tesco w ubiegłym roku przedstawiło pierwsze efekty podjętych działań ws. stosowania opakowań nadających się do ponownego przetworzenia w produktach marki własnej. Nowe opakowania herbatników, wafli i bombonierek wykonane zostały z materiałów nadających się w 100% do recyklingu. W skali Tesco w Europie Środkowej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry), nowy skład opakowań pomoże uratować aż 6,5 tony plastiku. Celem firmy jest usunięcie z opakowań produktów z logo Tesco wszystkich materiałów niepodlegających recyklingowi do końca 2020 roku. Ponadto ze wszystkich restauracji samoobsługowych Bistro zlokalizowanych w sklepach sieci w Polsce zniknęły jednorazowe sztućce i talerze. Zastąpiły je naczynia wielokrotnego użytku.

Szeroką kampanię dotyczącą opakowań rozpoczął w 2019 roku Lidl Polska. Sieć zobowiązała się, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20% w opakowaniach marek własnych, a także zapewnia, że do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą nadawały się do recyklingu.
Lidl wprowadził także do sklepów pierwsze warzywa BIO znakowane… wiązką światła. Jako pierwsze oznakowano w ten sposób: BIO dynię piżmową oraz BIO seler. Kolejna będzie pietruszka.

Fot. materiały prasowe Lidl Polska
Fot. materiały prasowe Lidl Polska

Nie próżnuje również polski oddział Netto. W sklepach pojawiły się niedawno biodegradowalne doniczki na sałatę - detalista rezygnuje zupełnie z plastikowych doniczek, czego skutkiem będzie ograniczenie aż 3 ton plastiku rocznie. W ostatnim czasie Netto wycofało także plastikowe patyczki marki własnej Lovena, wprowadzając ich bambusowe odpowiedniki. Ze sklepów zniknęły plastikowe przekładki w pomidorach, które zostały zastąpione tekturowymi. Kolejnym krokiem sieci będzie wycofanie plastikowej folii na warzywa sprzedawane w doniczkach i wprowadzenie biodegradowalnych lub tekturowych opakowań.

Sieć Kaufland zrezygnowała z butelkowej wody mineralnej w swojej centrali, przechodząc na korzystanie z dystrybutorów filtrujących wodę, dzięki czemu będzie zużywać rocznie około 90 tysięcy plastikowych butelek mniej. Kaufland planuje m.in. że do 2025 roku przynajmniej o 20% zredukuje zużycie tworzywa sztucznego w swoich sklepach, a 100% opakowań marek własnych będzie można poddać recyklingowi.


  • Ekozakupy.online 2020-01-19 16:41:54

    Super postawa naszego społeczeństwa! Teraz tylko zadbać o to, żeby życie eko stało się nawykiem, a nie obowiązkiem

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7731
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.