Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Sieci wychodzą z ofertą do wegetarian. Tesco z nową linią dań marki własnej

Tesco wprowadziło na brytyjski rynek pierwszą w historii sieci gamę potraw na bazie roślin pod nazwą "Wicked Kitchen".
Reklama

Tesco nawiązało współpracę z pionierem kuchni, Derekiem Sarno, pracującym wcześniej dla Whole Foods, aby stworzyć "Wicked Kitchen" - zupełnie nową gamę posiłków.

Ostatnio popyt na wegetariańskie i wegańskie jedzenie wzrósł, co jest wynikiem mody na zdrowy styl życia. Tylko w ubiegłym roku Tesco bezpośrednio dostrzegło wpływ tych trendów na popyt na schłodzone posiłki wegetariańskie i substytuty mięsa, których sprzedaż wzrosła o 25 procent.

Przygotowana specjalnie dla Tesco nowa seria trafiła do 600 sklepów sieci 8 stycznia. Na "Wicked Kitchen" składa się 11 posiłków oraz 9 przekąsek typu food-to-go. Kosztują od 3 do 4 funtów.

Także Aldi i Sainsubry's mają produkty marki własnej dla wegetarian. Z danych firmy Mintel wynika, że około 28 proc. brytyjskich klientów redukuje spożycie mięsa.

Sieci działające w Polsce również zauważyły tę grupę konsumentów. Produkty przygotowywane specjalnie dla wegetarian trafiły na półki sklepów Kaufland i Netto. O posiłki dla jaroszy dba sieć IKEA.

Wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek rewolucji. Świadczy o tym ruch sieci fast-foodów McDonald's, która w Finlandii testuje wegetariańskiego burgera.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum