Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sierpień w branży: Fikcyjny zakaz handlu w niedziele, rekordowa inflacja, duże przejęcia

We wrześniu Sejm ma się pochylić nad uszczelnieniem zakazu handlu w niedziele przede wszystkim w kontekście „placówek pocztowych”. Tymczasem coraz więcej sieci otwiera się w siódmy dzień tygodnia, nawiązując współpracę z firmami pocztowymi i kurierskimi. Co zrobi rząd?
Reklama

Martwy zakaz niedzielnego handlu

Zakaz handlu w niedziele staje się coraz bardziej martwym prawem. W ciągu minionego tygodnia swoje plany wobec otwarcia sklepów w ostatni dzień tygodnia ujawniły takie sieci jak Carrefour, Kaufland i Lidl.

Niedzielne zakupy można już zrobić w niektórych sklepach takich sieci, jak m.in.  Żabka, Biedronka, Top Market, Delikatesy Centrum, Topaz, Polomarket, Dino, Stoktotka, Intermarché i Lewiatan. Teraz to grono się powiększy.

27 sierpnia dowiedzieliśmy się, że od 5 września w związku z rozwojem usług pocztowych część sklepów Lidl będzie czynna w niedziele niehandlowe.

Kilka dni wcześniej firma Pointpack poinformowała o zawarciu umowy z siecią Carrefour.  Umowa pomiędzy obiema firmami dotyczy „prowadzenia w sklepach placówek pocztowych oraz wdrożenia w nich systemu Pointpack w oparciu o infrastrukturę handlową Carrefour. Wszystko wskazuje zatem, że już niedługo markety Carrefour również otworzą się w niedziele.
24 sierpnia napisaliśmy, że Kaufland, jako jeden z ostatnich uczestników rynku, podjął decyzję o otwarciu wybranych sklepów w niedziele niehandlowe.

Planów otwarcia sklepów w każdą niedzielę nie ujawniły jeszcze takie sklepy jak m.in. Aldi, Auchan czy Netto.

CVC i Coca-Cola zwiększą wpływy na polskim rynku spożywczym

Fundusze powiązane z CVC, właścicielem m.in. sieci sklepów Żabka, zamierza kupić notowane na giełdzie w Londynie Stock Spirits za około miliard dolarów. Firma chce wykorzystać popularność alkoholu wśród milenialsów i kobiet w Europie Środkowej i Wschodniej.

Jako lider w sektorze napojów alkoholowych w Europie Środkowo-Wschodniej Stock Spirits jest atrakcyjnym biznesem o znaczącym potencjale wzrostu w przyszłości. Stock Spirits czerpie korzyści z portfolio uznanych marek obecnych w kluczowych segmentach rynku i silnych osiągnięć w zakresie innowacji produktowych - podano w uzasadnieniu oferty.Jaki wpływ będzie to miało na asortyment Żabki? O tym pisaliśmy w tekście: Hybryda sklepu i gastronomii to nowa jakość Żabki

Z kolei Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie zawarła umowę dotyczącą zakupu Costa Express, będącego częścią Costa Coffee w Polsce. Transakcja zostanie sfinalizowana w październiku.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.