PARTNER PORTALU

Singapur/ Linie Singapore Airlines serwują posiłki na pokładach uziemionych samolotów

Autor: PAP 28 października 2020 17:10

Singapurskie linie lotnicze otworzyły tymczasowe restauracje na pokładach dwóch swoich nieużywanych airbusów. Grając na nostalgii za lotami sprzedały tak już ponad 1600 posiłków. To sposób na podtrzymanie relacji z klientami – wyjaśnia przewoźnik.

Trwające około trzech godzin doświadczenie przypomina prawdziwy lot: odbywa się prezentacja bezpieczeństwa, odtwarzane jest powitanie i instrukcje dla pasażerów, którzy mogą także korzystać z systemu rozrywki pokładowej. Przybyli z wyprzedzeniem goście mają możliwość zwiedzenia odrzutowców i zrobienia sobie zdjęć z czekającymi w kokpicie pilotami. W tym czasie żaden z dwóch airbusów A380, na pokładzie których serwowane są posiłki, nie odrywa się jednak od płyty singapurskiego lotniska Changi.

Dla linii Singapore Airlines (SIA), które sprzedaż znanego ze swoich pokładów jedzenia rozpoczęły w ubiegły weekend, to sposób na promocję i podtrzymanie więzi z dawnymi i przyszłymi pasażerami. "Przygotowaliśmy wiele unikalnych atrakcji, dzięki którym utrzymujemy z klientami relację i dostarczamy doświadczeń, których w inny sposób nie mogliby zaznać" - napisało w odpowiedzi na pytania PAP biuro prasowe przewoźnika przyznając, że pandemia koronawirusa doprowadziła do praktycznego wstrzymania międzynarodowych podróży.

Po raz kolejny flagowa linia lotnicza Singapuru zaprosi mieszkańców miasta-państwa na pokłady uziemionych maszyn w najbliższą sobotę i niedzielę, oferując im obiady i kolacje. Singapore Airlines zastrzegły jednak, że nie będą prowadziły restauracji na stałe. W zamian oferują dostarczanie dań do domów klientów, którzy mogą wybierać spośród 10 różnych zestawów z winem lub szampanem. Linia pracuje obecnie nad świątecznym menu.

Nie jest to pierwsza linia lotnicza, której szefostwo wpadło na pomysł sprzedaży znanych z pokładów samolotów posiłków. Niskobudżetowe linie Air Asia z siedzibą w sąsiedniej Malezji poszły nieco inną drogą: od grudnia 2019 roku rozwijają sieć stacjonarnych restauracji. Firma otworzyła dotąd 15 lokali. Do wiosny 2022 roku planuje ekspansję biznesu poza Malezję i zwiększenie liczby restauracji do 100 - poinformowała we wrześniu malezyjska agencja informacyjna Bernama.

Nie jest to jednak sposób na odrobienie strat, wygenerowanych drastycznym spadkiem liczby połączeń, jaki nastąpił po wprowadzeniu pandemicznych ograniczeń w podróżowaniu. Singapore Airlines, które nie mogą liczyć na rynek lotów krajowych, proponowały organizację krótkich wycieczek, zaczynających się i kończących na tym samym lotnisku. Zrezygnowały po głosach krytyków przypominających o ekologicznych kosztach takiego przedsięwzięcia.

Właściciel przewoźnika, Grupa SIA, we wrześniu ogłosiła pierwsze od 17 lat zwolnienia grupowe. Pracę ma stracić 20 proc. zatrudnionych - około 4300 osób. Tylko od kwietnia do czerwca firma zanotowała stratę w wysokości 1,12 mld dolarów singapurskich (817 mln USD). Z kolei jej macierzysty port Changi spadł w 2020 roku z siódmego na 58. miejsce w rankingu najpopularniejszych wśród podróżnych lotnisk. W maju zawiesił funkcjonowanie dwóch z czterech swoich terminali i na dwa lata wstrzymał planowaną budowę kolejnego.

Tomasz Augustyniak (PAP)

tam/ mal/

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7255
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,36

  • Min

    0,85

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.