Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Skażenie Odry a sprzedaż ryb. Jak zareagowali klienci?

Od kilku tygodni skażenie Odry oraz liczone w tonach śnięte ryby to jeden z głównych tematów w publicznym dyskursie. Niedawno media donosiły o stratach smażalni na zachodnim wybrzeżu, z powodu niechęci i obaw turystów do spożywania ryb. Aplikacja Listonic sprawdziła, jak zmieniło się zainteresowanie zakupem ryb.
Reklama

Do dnia 22 sierpnia br. ryby pojawiały się na listach zakupów o 40% rzadziej niż w lipcu tego roku. Z kolei w 2021 r. różnica między tymi dwoma miesiącami wynosiła jedynie 4%.

Zainteresowanie zakupem ryb, fot. Listonic
Zainteresowanie zakupem ryb, fot. Listonic

Wakacje to okres, kiedy ryby rzadziej pojawiają się na naszych listach zakupów w porównaniu do pozostałych miesięcy w roku. Najwyższa liczba dodań występuje w miesiącach świątecznych - w grudniu oraz w marcu/kwietniu. Tym razem widzimy jednak bardzo wyraźny spadek zainteresowania w sierpniu. Prognozujemy, że do końca sierpnia ten spadek wyniesie ponad 20%. Ze względu na zbieżność czasową zakładamy, że tak duża różnica ma związek z katastrofą ekologiczną w Odrze. To bardzo ciekawe zjawisko, ponieważ nie ma zagrożenia, aby ryby dostępne w sklepach były skażone – większość z nich była przecież importowana lub poławiana dużo wcześniej. Najwyraźniej jednak sam fakt mówienia o rybach w tym negatywnym, bardzo trudnym kontekście ma wpływ na nasze zachowania konsumenckie, co sprowadza się do tego, że ryby kupujemy mniej chętnie - komentuje Małgorzata Olczak, Head of Sales w Listonic.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum