Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Słabszy II kwartał Carrefoura w Polsce. Sprzedaż LfL niższa o 4,2 proc.

Dzięki silnemu wzrostowi w Belgii, Hiszpanii i Brazylii Carrefour zakończył pierwszą połowę roku z lepszymi niż oczekiwano wynikami. Grupa jeszcze bardziej skoncentruje się na cięciu kosztów, aby zwiększyć rentowność. W Polsce sprzedaż LfL w II kwartale wyniosła 479 mln euro i była o 4,2 proc. niższa rdr. (sprzedaż całkowita była niższa aż o 10 proc.). W całym pierwszym półroczu Carrefour nad Wisłą osiągnął nieco ponad 1 mld euro sprzedaży, co oznacza wzrost LfL o 2 proc. (sprzedaż całkowita to spadek o 2,2 proc.).
Reklama

W drugim kwartale br. - a więc w środku kryzysu związanego z pandemią koronawirusa - Carrefour był w stanie zwiększyć porównywalną sprzedaż o 6,3%: sprzedaż brutto wyniosła 18,71 mld euro. Szczególnie w maju i czerwcu grupa osiągnęła dobre wyniki. W Belgii detalista zanotował znaczący wzrost: + 15,9% (1,19 mld euro). Carrefour był w stanie w pełni wykorzystać fakt, że granice z sąsiednimi krajami pozostały zamknięte, co uniemożliwiało Belgom robienie zakupów za granicą. Udział w rynku wzrósł, a inwestycje zwróciły się. W Europie dobrze radziła sobie również Hiszpania (+ 9,8%), ale pogorszyły się  wyniki we Włoszech (-7,4%), Polsce (-4,2%) i Rumunii (-2,2%) - częściowo dlatego, że grupa w tych krajach ma wiele sklepów w centrach handlowych, które pozostawały zamknięte przez dłuższy czas.
W całym pierwszym półroczu br. sprzedaż Grupy ukształtowała się na poziomie 38 mld euro.

Na rodzimym rynku francuskim, podobnie jak w pierwszym kwartale, hipermarkety musiały oddać pola innym formatom (-3,6%), ponieważ konsumenci robili zakupy bliżej domu. Liczby poprawiły się od połowy maja. Znacznie lepiej wypadły supermarkety (+ 4,3%) oraz sklepy convenience (+ 11,4%). Rentowność poprawiła się w całej Europie. W Ameryce Łacińskiej detaliści również odnotowali dwucyfrowy wzrost. W Azji (Tajwan) obroty nieznacznie spadły, ale wzrosła rentowność. Na uwagę zasługuje również silny wzrost handlu elektronicznego - o ponad 100%.

Grupa zwróciła szczególną uwagę na koszty i zdołała zaoszczędzić ponad 480 mln euro w pierwszej połowie roku. Wynika to po części z lepszej współpracy między krajami w zakresie zakupów, a także sojuszy zakupowych z Tesco i Système U. Firma upraszcza również strukturę organizacyjną.  Carrefour czuje się więc zmotywowany do dalszej oszczędności kosztów: poprzeczka zostanie podniesiona do 3 miliardów euro do końca tego roku. Początkowy cel wynosił 2,8 miliarda.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum