PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Słabszy II kwartał Carrefoura w Polsce. Sprzedaż LfL niższa o 4,2 proc.

Autor: dlahandlu.pl 29 lipca 2020 11:31

Słabszy II kwartał Carrefoura w Polsce. Sprzedaż LfL niższa o 4,2 proc. Carrefour ze słabszymi wynikami w Polsce, fot. Shutterstock

Dzięki silnemu wzrostowi w Belgii, Hiszpanii i Brazylii Carrefour zakończył pierwszą połowę roku z lepszymi niż oczekiwano wynikami. Grupa jeszcze bardziej skoncentruje się na cięciu kosztów, aby zwiększyć rentowność. W Polsce sprzedaż LfL w II kwartale wyniosła 479 mln euro i była o 4,2 proc. niższa rdr. (sprzedaż całkowita była niższa aż o 10 proc.). W całym pierwszym półroczu Carrefour nad Wisłą osiągnął nieco ponad 1 mld euro sprzedaży, co oznacza wzrost LfL o 2 proc. (sprzedaż całkowita to spadek o 2,2 proc.).

W drugim kwartale br. - a więc w środku kryzysu związanego z pandemią koronawirusa - Carrefour był w stanie zwiększyć porównywalną sprzedaż o 6,3%: sprzedaż brutto wyniosła 18,71 mld euro. Szczególnie w maju i czerwcu grupa osiągnęła dobre wyniki. W Belgii detalista zanotował znaczący wzrost: + 15,9% (1,19 mld euro). Carrefour był w stanie w pełni wykorzystać fakt, że granice z sąsiednimi krajami pozostały zamknięte, co uniemożliwiało Belgom robienie zakupów za granicą. Udział w rynku wzrósł, a inwestycje zwróciły się. W Europie dobrze radziła sobie również Hiszpania (+ 9,8%), ale pogorszyły się  wyniki we Włoszech (-7,4%), Polsce (-4,2%) i Rumunii (-2,2%) - częściowo dlatego, że grupa w tych krajach ma wiele sklepów w centrach handlowych, które pozostawały zamknięte przez dłuższy czas.
W całym pierwszym półroczu br. sprzedaż Grupy ukształtowała się na poziomie 38 mld euro.

Na rodzimym rynku francuskim, podobnie jak w pierwszym kwartale, hipermarkety musiały oddać pola innym formatom (-3,6%), ponieważ konsumenci robili zakupy bliżej domu. Liczby poprawiły się od połowy maja. Znacznie lepiej wypadły supermarkety (+ 4,3%) oraz sklepy convenience (+ 11,4%). Rentowność poprawiła się w całej Europie. W Ameryce Łacińskiej detaliści również odnotowali dwucyfrowy wzrost. W Azji (Tajwan) obroty nieznacznie spadły, ale wzrosła rentowność. Na uwagę zasługuje również silny wzrost handlu elektronicznego - o ponad 100%.

Grupa zwróciła szczególną uwagę na koszty i zdołała zaoszczędzić ponad 480 mln euro w pierwszej połowie roku. Wynika to po części z lepszej współpracy między krajami w zakresie zakupów, a także sojuszy zakupowych z Tesco i Système U. Firma upraszcza również strukturę organizacyjną.  Carrefour czuje się więc zmotywowany do dalszej oszczędności kosztów: poprzeczka zostanie podniesiona do 3 miliardów euro do końca tego roku. Początkowy cel wynosił 2,8 miliarda.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6339
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.