Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Słaby występ na mundialu uderzy w marki reklamowane przez piłkarzy?

Nasi piłkarze i trener promowali przed i w trakcie mundialu smartfony, energetyki, piwo, paliwo, a nawet parówki. Czy marketerzy dostaną rykoszetem za ich słaby występ w Rosji? - zastanawiają się Wirtualnemedia.pl.
Reklama

Po dwóch porażkach na mundialu w Rosji, Polacy żegnają się z turniejem po fazie grupowej. Rozgoryczenie kibiców widoczne jest w internecie, który zalała fala memów komentujących występ Polaków w najważniejszym od lat turnieju. Suchej nitki po przegranej z Kolumbią nie zostawiają na kadrze media.

Reklamodawcy wcale nie zamierzają rezygnować z wizerunku piłkarzy ani ograniczyć nawiązujących do nich akcji reklamowych. - Związanie się w kampanii z trenerem polskiej reprezentacji Adamem Nawałką przewidywało wszystkie scenariusze, nawet te dla nas najtrudniejsze - przyznaje w rozmowie z "Rzeczpospolitą", Olaf Krynicki rzecznik prasowy Samsung Polska. Podobnie będzie w przypadku Vistuli, która naturalnej wielkości zdjęcia piłkarzy umieściła na wystawach swoich sklepów. Według prezesa Vistula Group Grzegorza Pilcha główna część kampanii wykorzystującej wizerunek piłkarzy przypadła na kwiecień i maj. Teraz ruszają wyprzedaże więc spółka liczy, że kampania będzie mniej widoczna.

Od kiedy nasza kadra zapewniła sobie awans do mistrzostw świata w piłce nożne po raz pierwszy od 12 lat, specjaliści marketingu sportowego orzekli, że znacznie podniesie to wartość reklamową i piłkarzy, i trenera Adama Nawałki. Teraz, kiedy przełykamy gorzką pigułkę rozczarowania, skumulowane złe emocje na wynik sportowy mogą szukać ujścia w innych obszarach aktywności piłkarzy, np. we współpracy z reklamodawcami. - Na pewno marki są teraz w dość niezręcznej i wrażliwej sytuacji - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. - Skala tej porażki jest ponad standardowo duża. Jeśli patrzymy w kategoriach masowego odbiorcy, to przegraliśmy z zespołami przeciętnymi - wyraźnie, wysoko, w złym stylu. W związku z tym odbiorca może być zły na marki dzisiaj, jutro, ale nie przełoży się to na trwałe działania zakupowe ani na trwałe postawy w stosunku do marek - komentuje ekspert.

Czytaj więcej na: www.wirtualnemedia.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum