Słodycze będą w Polsce droższe. Podwyżki zapowiadają już Wawel i Wedel

Wzrosty kosztów występują w większości obszarów istotnych z naszej perspektywy, takich jak cukier, opakowania czy surowce mleczne. W tym ostatnim przypadku na przestrzeni roku wzrost cen wyniósł 79 proc. - wylicza w rozmowie z money.pl Maciej Herman, dyrektor zarządzający Wedla.
Dodaje, że duże znaczenie ma też osłabienie złotego względem głównych walut. - Przede wszystkim ze względu na zakupy kakao, podstawowego dla nas surowca.
Wawel też zapowiada podwyżki
27 lipca pisaliśmy, że jeden z największych w Polsce producentów słodyczy - Wawel - uprzedza inwestorów o możliwych perturbacjach w zakresie realizowanej marży i poziomu sprzedaży.
- Zarząd spółki, w związku z sytuacją w jej otoczeniu, informuje o możliwych perturbacjach w zakresie realizowanej marży i poziomu sprzedaży. Znaczący wzrost kosztów zakupu niezbędnych do produkcji surowców i materiałów oraz mediów (prąd, gaz) będzie miał istotny wpływ na wyniki spółki, w szczególności na poziom realizowanej marży brutto. Wprowadzane podwyżki cen nie rekompensują wzrostu kosztów produkcji. Toczące się negocjacje dotyczące podwyżek cen z największymi odbiorcami spółki, nie przynoszą zadowalających efektów oraz są przyczyną przerw w dostawach, co ma wpływ na poziom realizowanej sprzedaży - poinformowała firma.
Wawel S.A. jest jedną z najbardziej doświadczonych firm produkujących słodycze w Polsce, datującą początek swojej działalności na przełomie XIX i XX w.
Firma sprzedaje swoje wyroby zarówno poprzez kanał niezależny, jak i nowoczesny (sieci hiper- i supermarketów oraz dyskontów). Głównymi zagranicznymi rynkami zbytu są: Wielka Brytania, Arabia Saudyjska,
Niemcy, Węgry, USA, Serbia.