Slow life w Polsce: Najwięcej wydajemy na wyjazdy, sprzęt DIY i ekologiczną żywność

Autor: dlahandlu.pl 27 czerwca 2018 12:47

Najwięcej, bo 26 proc. Polaków deklaruje, że w kategorii slow najwyższe wydatki ponosi na wyjazdy blisko natury. Na kolejnym miejscu znalazł się sprzęt związany z aktywnościami DIY, np. wyposażenie przeznaczone do samodzielnego przygotowywania przetworów, czy majsterkowania (23 proc. wskazań), a na trzecim miejscu ekologiczna żywność (22 proc. wskazań). Okazuje się, że także najwieksza grupa, niemal jedna czwarta badanych, chciałaby móc zainwestować większe środki w wakacje i urlopy.

- Trend slow life rozwija się w Polsce od kilku lat. Coraz więcej osób podejmuje świadome wybory w kierunku zdrowego stylu życia począwszy od kupna ekologicznej żywności, aktywności fizycznej, używania naturalnych kosmetyków, czy kontaktu z naturą. Chcieliśmy – jako marka rozwijana w nurcie slow – sprawdzić, jak Polacy rozumieją to pojęcie, w jakim stopniu i w jakich obszarach je realizują. Tak powstał pierwszy w Polsce raport, który holistycznie przedstawia to podejście do życia – podkreśla Magda Hajduk, prezes Naturativ, firmy, która opracowała raport „Slow life w Polsce”.

Na liście kategorii slow, na które wydajemy najwięcej, po wydatkach na wyjazdy blisko natury, na kolejnym miejscu znalazł się sprzęt związany z aktywnościami DIY, np. wyposażenie przeznaczone do samodzielnego przygotowywania przetworów, czy majsterkowania (23 proc. wskazań), a na trzecim miejscu ekologiczna żywność (22 proc. wskazań). W przypadku kobiet 21 proc. stawia także na zakupy naturalnych kosmetyków, natomiast najmłodsza grupa badanych w przedziale wiekowym 15 – 18 lat inwestuje w swoją aktywność fizyczną (43 proc.).

Okazuje się, że niemal jedna czwarta badanych chciałaby móc zainwestować większe środki w wakacje i urlopy, a 16 proc. w naturalne kosmetyki - wśród kobiet ten odsetek jest wyższy i wynosi 24 proc. Z kolei osoby z najstarszej grupy wiekowej najchętniej więcej wydawaliby na zdrową, ekologiczną żywność (29 proc. wskazań).

Warto podkreślić, że bardzo zaawansowane  w strukturze wydatków na slow life są kobiety, które regularnie kupują kosmetyki naturalne, które są również klientkami Naturativ. Jak pokazało badanie Naturativ ta grupa przyznaje, że największe wydatki w kategorii slow ponosi na naturalne kosmetyki (96 proc. wskazań), żywność ekologiczną (67 proc. wskazań), wakacje (48 proc. wskazań)) i wyjazdy blisko natury (42 proc.). W zasadzie każda z badanych kategorii wydatków (poza DIY) uzyskała w grupie użytkowniczek kosmetyków naturalnych między 2 a 2,5 raza więcej wskazań niż średnio wsród Polaków. Dodatkowo 61 proc. kobiet w tej grupie przyznało, że ostatnio ich wydatki na kategorie związane z ideą „slow life” wzrosły.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6078

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,47

  • Min

    2,85

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.