Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Słowo "vegan" powoduje negatywne skojarzenia. Produkt "roślinny" bardziej trafia do konsumenta

produkt oznaczony mianem „roślinny” jest częściej przez konsumentów postrzegany jako zdrowy, smaczny, pełnowartościowy i bardziej przyjazny planecie niż ten, który pozycjonowany jest jako „wegański”.
Reklama

Producenci żywności oraz restauratorzy coraz śmielej wchodzą w obszar analogów mięsa. W dobie zwiększonego zainteresowania segmentem produktów na bazie roślin, ale też rosnącej na tym polu konkurencji, warto przyjrzeć się stosowanemu nazewnictwu. Jaki produkt, pośród kilkunastu dostępnych na sklepowej półce czy w restauracyjnym menu, wzbudzi większe zainteresowanie konsumenta i zachęci go do zakupu ? 


Odpowiedni język jest jednym z kluczowych czynników potencjalnego sukcesu w próbie dotarcia do konkretnej grupy docelowej. A co, jeśli grupa docelowa jest zróżnicowana? Taką jest niewątpliwie grupa odbiorców alternatyw mięsa bazujących na roślinach. Obejmuje ona nie tylko wegetarian i wegan, ale także fleksitarian, okazjonalnie ograniczających mięso, oraz osoby niezakwalifikowane do żadnej z tych grup, które „po prostu” są amatorami smacznego jedzenia i szukają urozmaicenia swojej codziennej diety.

Próbę odpowiedzi na to pytanie podjęli eksperci Roślinnie Jemy, którzy wspierają przedsiębiorców we właściwym reagowaniu na zmieniające się potrzeby konsumentów, oferując profesjonalne wsparcie rozwoju oraz promocję nowych, roślinnych produktów i dań. 

- Strategia dotarcia do konsumentów to obszar pełen wyzwań. Śmiało można powiedzieć, że przy wdrażaniu produktów roślinnych pracy nad ich komunikacją poświęca się równie dużo czasu, co opracowywaniu receptur.  – mówi Dariusz Haraj, CEO OneDayMore.

 Z badania zleconemu Panelowi Ariadna, wynika, że 68% respondentów wskazuje produkt „100% roślinny” jako oznaczenie, które bardziej skłoni ich do jego zakupu niż produkt „100% wegański”. Jak to tłumaczyć? Eksperci Roślinnie Jemy są zdania, że prawdopodobnie określenie „roślinny”, w odróżnieniu od „wegańskiego” ma dla konsumentów wyraźnie bardziej neutralny, a nawet pozytywny wydźwięk. Podobnego zdania jest firma Mattson, której badania przeprowadzone w 2018 roku pokazują, że słowo „vegan” powoduje często negatywne skojarzenia z wyrzeczeniami, restrykcjami oraz pewnym wykluczeniem społecznym z racji na silnie związane z nim wartości etyczne, z którymi nie każdy konsument musi się utożsamiać.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.