Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Social media przyszłością segmentu dostaw jedzenia? Pokazuje to przykład TikToka

Sieci społecznościowe to miejsce, w którym potencjalni konsumenci żywności na wynos spędzają więcej czasu, dzięki czemu media społecznościowe są kluczowym elementem strategii omnichannel dla tego segmentu – ocenia IGD Retail Analysis. Przykładem takiego działania może być TikTok.
Reklama
  • Platforma społecznościowa TikTok ogłosiła, że ​​w marcu tego roku uruchomi nową usługę, która pozwoli użytkownikom w USA zamówić dostawę jedzenia, które właśnie widzieli na platformie.
  • Operatorzy żywności na wynos i detaliści muszą skoncentrować się na staniu się naprawdę omnichannel, ujednolicając doświadczenie marki we wszystkich kanałach i stosując odpowiednie taktyki.
  • Dzięki uproszczeniu procesu zobaczenia przez użytkowników czegoś, co chcą zjeść, zamówienia i dostarczenia, marki mają szansę przejąć przewagę nad konkurencją.

 

Platforma społecznościowa TikTok ogłosiła, że ​​w marcu tego roku uruchomi nową usługę, która pozwoli użytkownikom w USA zamówić dostawę jedzenia, które właśnie widzieli na platformie. W tym celu TikTok nawiąże współpracę z Virtual Dining Concepts, aby stworzyć wirtualną markę restauracji TikTok Kitchens, z jedzeniem dostarczanym przez GrubHub. 

Menu będzie zawierać posiłki spopularyzowane przez użytkowników dania, w tym pieczony makaron feta, smash burgery, żeberka kukurydziane i chipsy makaronowe, i będzie aktualizowane co kwartał, aby dostosować je do najnowszych trendów.

Usługa będzie dostępna na początku w 300 witrynach, a do końca 2022 r. dotrze do 1000 lokalizacji. Dochód ze sprzedaży TikTok Kitchen zostanie przeznaczony na wspieranie twórców, którzy tworzyli lub chcą tworzyć nowe potrawy.

Pisaliśmy o tym.

- Jedne z najpopularniejszych treści TikTok, takie jak temat pieczonej fety i makaronu pomidorowego, które zyskały miliony wyświetleń na całym świecie, doprowadziły do ​​zwiększenia sprzedaży kluczowych składników przez sprzedawców detalicznych. Aby samemu pozyskać przychody  TikTok postanowił wziąć przykład z MrBeast Burger – mówi Nicola Rycerz, Starszy analityk — Food-To-Go w IGD Retail Analysis.  

MrBeast Burger marka została uruchomiona przez YouTuberów Mr Beast w 2020 roku. Szybko zyskała na popularności, sprzedając 1 mln hamburgerów (równowartość prawie 8 mln $ w sprzedaży) w 300 lokalizacjach w ciągu trzech miesięcy od otwarcia. MrBeast Burgers jest teraz dostępny w 1500 lokalizacjach w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii. Działa również we współpracy z Virtual Dining Concepts, stanowi też dodatkowe źródło przychodów dla restauracji, które produkują menu MrBeast w swoich kuchniach, obok własnych potraw.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.