Sojusz zakupowy w branży DIY. Sieci chcą lepszych warunków od dostawców

Właściciel Castoramy chce silniejszej pozycji wobec dostawców
Grupa Kingfisher, za którą stoją takie marki, jak B&Q, Castorama, Brico Dépôt i Screwfix chce, aby sojusz zakupowy z Mr. Bricolage był gotowy do drugiej połowy br., aby rozpocząć wspólne negocjacje z dostawcami na rok finansowy 2024/25. Kingfisher wierzy, że w ten sposób może zaoferować producentom więcej, ale także mieć silniejszą pozycję negocjacyjną.
Z obrotami w wysokości 14 miliardów euro brytyjska grupa DIY jest siedmiokrotnie większa niż jej nowy partner zakupowy. Co więcej, 45% jej sprzedaży pochodzi już z marek własnych. W związku z tym okaże się, czy Mr. Bricolage wkrótce będzie miał na swoich półkach marki Kingfisher.
Spadająca sprzedaż w Kingfisher
W roku finansowym 2022/23 sprzedaż Kingfisher spadła o 0,9% (a nawet o 2,1% w ujęciu porównywalnym). Należy jednak zauważyć, że baza porównywalna, 2021/22, była wyjątkowo mocna. Sprzedaż we Francji, gdzie Kingfisher konkuruje z Mr. Bricolage, spadła o 1,2%, do 5,1 mld euro.
Sprzedaż spadła głównie w sieci Brico Dépôt (- 2,5 %), podczas gdy stosunkowo niewielka sieć Screwfix przeżywała zakupowy boom. Koncept ma obecnie tylko pięć sklepów, ale w tym roku we Francji pojawi się 25 kolejnych. Z kolei Brico Dépôt przechodzi na mniejsze formaty sklepów: standardowe sklepy liczą ponad 10 tys. mkw.

Czytaj więcej
Castorama w Płocku zmieni właścicielaCastorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w Polsce. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 97 sklepach w różnych częściach kraju i zapewnia dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia około 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej ponad 1470 sklepów w 8 krajach Europy.