Sondaż: dziewięciu na dziesięciu Belgów robi mniej zakupów z powodu koronawirusa
Dziewięciu na dziesięciu Belgów robi mniej zakupów z powodu pandemii koronawirusa. Konsumenci rzadziej chodzą do sklepów niespożywczych i wydają mniej pieniędzy - wynika z badania przeprowadzonego w lipcu przez belgijski bank centralny wśród 3 tys. obywateli kraju.
"Sklepy niespożywcze były odwiedzane znacznie rzadziej od czasu ich ponownego otwarcia niż przed zamknięciem" - informują autorzy badania, którego wyniki ogłoszono w gazecie "De Tijd". 68 procent Belgów twierdzi, że rzadziej chodzi do tych sklepów, a 20 procent, zwłaszcza osoby powyżej 65. roku życia, już w ogóle nie chodzi.
Ci, którzy nadal chodzą na zakupy, wydają mniej pieniędzy. Prawie połowa wydaje mniej, ale jedna trzecia wydaje więcej.
Przeczytaj także:
Ponad połowa Belgów wydaje mniej na rekreację, gastronomię i odzież. Co więcej, wydają również znacznie mniej na usługi takie jak fryzjer czy zajęcia sportowe.
Większość respondentów wydaje więcej na jedzenie. "Wiele osób pracuje bardziej zdalnie i nie ma już dostępu do firmowej restauracji. Wyższe wydatki mogą również częściowo odzwierciedlać wzrost cen żywności" - informują autorzy badania.
"De Tijd" wskazuje, że Belgowie konsumują mniej z trzech powodów. Po pierwsze, środki ograniczające utrudniają dostęp do branży gastronomicznej. Ponadto niektórzy obawiają się wirusa i dlatego wolą zostać w domu. Wreszcie Belgów zniechęcają przepisy, które wymagają zachowania dystansu społecznego lub masek na twarzy.
Prawie połowa ankietowanych kupuje częściej w internecie, a jedna trzecia częściej lokalnie. "Zwiększone korzystanie z handlu elektronicznego jest wyzwaniem dla belgijskiej gospodarki" - informuje bank centralny wskazując jednocześnie, że te zwiększone zakupy online robione są głównie w zagranicznych sklepach.
Badanie wskazuje, że w najbliższych tygodniach konsumpcja wzrośnie. Ponad 40 proc. badanych planuje wydać więcej pieniędzy, a 11 proc. mniej.
Jednak bank centralny Belgii ostrzega, że odpowiedzi te nie uwzględniają jeszcze niedawnego wzrostu liczby zakażeń ani środków ograniczających podjętych przez Radę Bezpieczeństwa Narodowego w dniach 23 i 27 lipca. "Te elementy mogą dodatkowo spowolnić wzrost konsumpcji gospodarstw domowych" - uważa bank centralny.
Z Brukseli Łukasz Osiński (PAP)
luo/ jo/ ap/



Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Wt 20:33 KPRM zaprasza polskie firmy do Europejskiej Koalicji na Rzecz Ekologicznej...
- Wt 18:39 Jak Amazon zmieni układ sił w e-handlu?
- Wt 18:16 Akcja promująca nowy Danone w Żabce zakończona przed czasem
- Wt 18:06 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- Wt 17:05 31 polskich firm w rankingu najszybciej rozwijających się firm "Financial Times"
- Wt 16:52 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
- Wt 16:35 21 obiektów po serwisach samochodowych zmieni szyld na Media Expert
- Wt 15:37 Restauratorzy są uporczywie nękani? Tak uważa Konfederacja
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.