Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sonik na EEC: Przyszłość to omnichannel, w którym handel tradycyjny ma znaczącą rolę

Handel offline będzie miał znaczenie tak długo, jak długo ważne dla nas będą doświadczenia bezpośredniego kontaktu w procesie zakupu, doświadczenia rzeczywistego - mówił Rafał Sonik, Prezes zarządu Gemini Holding podczas sesji Handel na nowo w ramach EEC 2021.
Reklama
  • Powinniśmy przyspieszać ewolucję handlu tradycyjnego, jednocześnie wzmacniając jego rolę jako uczestnika omnichannel, który jest najbardziej prawdopodobną przyszłością – mówił Rafał Sonik.
  • W handlu offline otwartą kwestią jest to, jak w zderzeniu doświadczenia wirtualnego z doświadczeniem rzeczywistym będzie broniło się doświadczenie w realu. Jak galerie będą w stanie dotrzymać kroku tej ewolucji.
  • W kwestii zmian idących w stronę gospodarki niskoemisyjnej, galerie i handel tradycyjny nie będą raczej prekursorem. Choć będą wdrażać wiele projektów mających na celu np. oszczędność zużycia energii, pozostaną obserwatorami tego trendu, wspierając jednocześnie retailerów.

 

Klienci wracają do galerii

Jak mówił Rafał Sonik, od ubiegłego roku odwiedzalność centrów handlowych odbudowuje się. - Kiedy po lockdownach minął pierwszy szok, okazało się że ludzie chcą wracać do galerii, jednak to nie był już ten sam klient i nie ta sama oferta, ten sam sposób funkcjonowania, który jeszcze przed pandemią wydawał nam się oczywistym. Od lata-jesieni 2020 skupiliśmy się na 2 obszarach: aby funkcjonować jak najlepiej w pandemicznych warunkach co udało się z sukcesem (nie dochodzi do zarażeń, nikt nie słyszał, by galerie były miejscem niebezpiecznym, w czasie drugiej i trzeciej fali pandemii) oraz, aby powoli budować swoja wizję, jak powinien zmieniać się handel tradycyjny – opowiadał Rafał Sonik.

Jak zapewniał, obecnie galerie są już świadome, tego, co należy robić w ciągu kilku miesięcy, a nawet roku czy dwóch, aby handel tradycyjny nie przestał być ważną częścią zakupów Polaków. Jego zdaniem, najbardziej prawdopodobna przyszłość to omnichannel, w którym handel tradycyjny powinien mieć znacząca rolę.

- Wszyscy sobie zdajemy sprawę jakie walory ma e-commerce. Przez wiele miesięcy był jedyny sposób bieżącego zaopatrzenia, zakupów w lockdownie. Ale z drugiej strony obserwujemy np. dzieci, które miały naukę online i były wiele miesięcy odizolowane w domach. Teraz chcemy je zainspirować, by wyszły z domu, nie tylko na plac zabaw czy zajęcia sportowe. Zaczynamy mieć świadomość, że telefon komórkowy i komputer, tablet nie mogą zdominować naszego życia, bo to niebezpieczne – tłumaczył prezes Gemini Holding.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.