Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sonik na EEC: Przyszłość to omnichannel, w którym handel tradycyjny ma znaczącą rolę

Handel offline będzie miał znaczenie tak długo, jak długo ważne dla nas będą doświadczenia bezpośredniego kontaktu w procesie zakupu, doświadczenia rzeczywistego - mówił Rafał Sonik, Prezes zarządu Gemini Holding podczas sesji Handel na nowo w ramach EEC 2021.
Reklama

Przypomniał, że Chiny wprowadziły niedawno ustawowe regulacje, które nakazują ograniczenie korzystania z urządzeń elektronicznych przez młodzież. - W ślad za tym pójdzie pewnie software, który będzie kontrolował wykonanie tego zarządzenia. My jesteśmy jeszcze w sferze intuicyjnej – widzimy że nie jest dobrze, byśmy się zamykali w przestrzeni swoich komputerów i telefonów - mówił.

- W interesie nas wszystkich jest to byśmy znaleźli balans pomiędzy udziałem e-commerce i handlu tradycyjnego. Czy będzie on na poziomie 30 proc., czy 40-50 proc., to i tak pokaże rzeczywistość. W naszym interesie jest to, by przyspieszać ewolucję handlu tradycyjnego jednocześnie wzmacniając jego rolę jako uczestnika omnichannel. Tylko wtedy będziemy mieli szansę, że się zwirtualizujemy - dodał.

Podkreślał, że handel tradycyjny powinien być sprawnie i szybko dostosowywany do zmieniających się wymagań klienta.

Doświadczenie wirtualne nie zastąpi rzeczywistego

Rafał Sonik zauważył, że konsumenci po kolejnych lockdownach chcieli wracać do centrów handlowych. - Za każdym kolejnym powrotem do handlu tradycyjnego, przynajmniej w obiektach będących w polskich rękach, klienci wracali szybciej. Teraz jest to około minus 10-12 proc. w footfall w porównaniu do 2019, przy czym staramy się porównywać adekwatne dni. Konwersja jest istotnie dodatnia - w obserwowanych obiektach mamy prawdopodobnie większą sprzedaż niż w analogicznych miesiącach 2019 r. Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że jest to efekt różnych trendów, także inflacji – mówił prezes Gemini Holding.

Jego zdaniem, ludzie wracają do galerii, bo chcą się spotykać, bo uważają, że robienie zakupów offline jest związane z przyjemnością tu i teraz. - Pomiędzy impulsem, aby zrobić sobie przyjemność, a odbiorem przyjemności, jest świat realny. Wciąż mamy chęć dotknąć, angażować zmysły bezpośrednio. Na dłuższą metę chodzi o to, na ile nasze zmysły wciąż będą dla nas ważne. Tak długo jak długo będą ważne, to galerie i pasaże będą miały znaczenie, zetknięcie się z zakupem, fakturą itp. Będzie miało znaczenie – oceniał panelista.

Aspekt socjalny, związany z chęcią spotkań, jest również bardzo ważny. Z drugiej strony, aspekt socjalny już buduje się w internecie. - W handlu offline otwartą kwestią jest to jak w zderzeniu doświadczenia wirtualnego z doświadczenie rzeczywistym będzie broniło się doświadczenie w realu. Jak galerie będą w stanie dotrzymać kroku tej ewolucji – tłumaczył Rafał Sonik.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.