Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Spadają wyniki McDonald's

O 1,8 proc. spadła w styczniu br. sprzedaż like-for-like w restauracjach McDonalds. Jest to ósmym miesiąc z rzędu z ujemnym globalnym wynikiem sieci.
Reklama
Analitycy Consensus Metrix prognozowali, że spadek wyniesie "jedynie" 1,2 proc.

 

Najgorzej jest w Azji i Afryce - tam w styczniu sprzedaż spadła aż o 12,6 proc., a - zdaniem ekspertów - miała spaść o 8,4 proc.

Cały 2014 rok był dla McDonald's niekorzystny. Zysk zmniejszył się o 15 proc. Był to pierwszy od 12 lat rok kiedy spółka zanotowała roczny spadek.

Złe wyniki to m.in. efekt "chińskiego skandalu", który ogłosiły media w połowie ubiegłego roku. W chińskiej telewizji wyemitowano reportaż przedstawiający pracę w halach Shanghai Husi Food - dostawcy produktów dla McDonald's i KFC. Falę krytyki pod adresem fast foodów wywołały ujęcia pokazujące jak pracownicy pakują wieprzowinę i kurczaki, których termin ważności minął, a także mięso, które spadły na podłogę.

Jak podaje serwis Bloomberg.com,McDonald's ma problemy także przez modę na małe burgerownie - które najpierw w USA, a potem w Europie, zaczęły zabierać wielkim sieciom fast food klientów. Kłopotem jest również nastawienie młodych konsumentów, którym sieć kojarzy się z dziecięcymi kinderbalami. Teraz te dzieci podrosły i uważają, że chodzenie do McDonald's to "obciach".

Kiepska sytuacja w spółce ma swoje konsekwencje. Don Thompson z końcem lutego br. odejdzie ze stanowiskiem prezesa. Zastąpi go Steve Easterbrook.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.