Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Spadają zyski Eurocashu

Sprzedaż Grupy Eurocash w III kwartale 2014 r. przekroczyła 4,5 mld zł i była o 6,2% wyższa niż w analogicznym okresie 2013 r. Narastająco za trzy kwartały 2014 r. skonsolidowana sprzedaż wyniosła ponad 12,5 mld zł, co oznacza wzrost o 1,7% rok do roku.
Reklama
W III kwartale br. Grupa Eurocash wypracowała 469 mln zł zysku brutto ze sprzedaży, czyli o 8,9% więcej niż w porównywalnym okresie 2013 r. Marża brutto na sprzedaży zwiększyła się tym samym do 10,4% wobec 10,15% w III kwartale ub.r. Zysk brutto na sprzedaży narastająco za trzy kwartały 2014 r. przekroczył 1,3 mld zł i był o 7,8% wyższy niż przed rokiem. Oznacza to wzrost marży brutto o 0,59 p.p. r/r, do 10,44%.
EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, wyniosła w III kwartale 2014 r. blisko 113 mln zł, osiągając poziom zbliżony do zanotowanego przed rokiem (115 mln zł). Narastająco po trzech kwartałach 2014 r. EBITDA wyniosła 255 mln zł wobec 278 mln zł rok wcześniej (spadek o 8,2%).
- Grupa Eurocash ponosi w tym roku zwiększone koszty sprzedaży związane m.in. z akcjami promocyjnymi wspierającymi sprzedaż (własną i franczyzobiorców), które są niezbędne w obliczu utrzymującej się trudnej sytuacji na rynku FMCG. Jednocześnie, w dalszym ciągu ponosi koszty związane z operacyjną integracją i reorganizacją Eurocash Dystrybucja (d. Tradis) - wyjaśnia spółka.
Skonsolidowany zysk netto za III kwartał 2014 r. wyniósł 57,5 mln zł, co oznacza spadek o 22,2% r/r. Zysk netto Grupy Eurocash narastająco za trzy kwartały br. przekroczył 108 mln zł wobec ponad 146 mln zł w analogicznym okresie 2013 r.
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej w III kwartale 2014 r. wyniosły 106 mln zł w porównaniu z 89 mln zł w tym samym okresie 2013 r. Zadłużenie netto Grupy Eurocash na koniec września br. wynosiło 708 mln zł wobec 754 mln zł na koniec I półrocza 2014 r. (spadek o ponad 6%). Oznacza to, że wskaźnik długu netto znajdował się na bezpiecznym poziomie 1,87-krotności EBITDA.

- Sytuacja na rynku dystrybucji żywności pozostaje dość trudna, jednak jesteśmy dobrze przygotowani by sprostać wymaganiom naszych klientów. Przy deflacji sięgającej 2 proc. w III kwartale br. Grupa Eurocash zanotowała ponad 6-proc. zwyżkę przychodów, której dodatkowo towarzyszyła poprawa marży brutto na sprzedaży. Udało nam się również wyhamować spadek EBITDA - powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.