Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Spadek sprzedaży tanich wódek

Podatek cukrowy spowodował spadek sprzedaży tanich wódek w najmniejszych butelkach o niemal jedną trzecią - czytamy w poniedziałkowym wydaniu "Rzeczpospolitej".
Reklama

"Jak wynika z danych firmy CMR, które "Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza, w pierwszym półroczu 2021 r. Polacy kupili mniej alkoholu w opakowaniach do 200 ml, czyli w tzw. małpkach. Największe spadki odnotowały najtańsze, czyste wódki - to niemal 30 proc. ilościowo rok do roku. Sprzedano też mniej wódek smakowych" - pisze "Rz".

"Wartość sprzedaży wszystkich wódek spadła od początku roku o około 6 proc." - mówi gazecie Arleta Charkot, analityk CMR. Dane dotyczą sklepów o powierzchni do 300 m kw., które mają większość rynku, to głównie w nich kupowane są alkohole.

Według dziennika podatek uderzył także w rynek napojów. Dla tych gazowanych spadek sprzedaży ilościowej w pierwszym półroczu 2021 r. sięga 20 proc., przy wzroście średnich cen o ok. 36 proc. Wody smakowe zdrożały o jedną trzecią i sprzedano ich 17 proc. mniej. Inne kategorie także mocno tracą - dodano.

"Opłata wymusiła zmiany w strategiach części producentów, podejmujących działania obniżające wielkość płaconego podatku, a tym samym próbę redukcji wzrostu cen" - mówi Tomasz Rydzewski z CMR. Jak podała gazeta, niektóre firmy zmieniają nawet ofertę, wprowadzając mniejsze opakowania napojów, by wzrost cen nie był tak widoczny. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum