PARTNER PORTALU

Spadki sprzedaży Carrefoura w Polsce, e-commerce w górę o 56 proc.

Autor: MK 21 kwietnia 2021 10:36

Spadki sprzedaży Carrefoura w Polsce, e-commerce w górę o 56 proc. Na koniec pierwszego kwartału Carrefour posiadał w Polsce 947 sklepów, fot. shutterstock

Grupa Carrefour podała wyniki finansowe za I kwartał 2021 r. Detalista zanotował wzrost sprzedaży LfL o 4,2 proc.  W Polsce sprzedaż spadła LfL o 2,3 proc. do 494 mln euro. Zdaniem sieci jest to dobry wynik biorąc pod uwagę zamknięcie centrów handlowych.

Na koniec pierwszego kwartału Carrefour posiadał w Polsce 947 sklepów, w tym: 90 hipermarketów, 150 supermarketów, 697 sklepów convenience (o 10 więcej niż na koniec 2020 r.) oraz 10 Supeco przekształconych z formatu supermarketowego. 

Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny, oświadczył: „Carrefour wykazuje trwały wzrost gospodarczy. Nasz model wzrostu, oparty na doskonałości operacyjnej, konkurencyjności i sile naszej oferty omnichannel, przekłada się na wzrost udziałów rynkowych w naszych głównych krajach. Dotyczy to w szczególności Francji, gdzie osiągnęliśmy lepsze wyniki, niż rynek we wszystkich formatach. Nasze zaufanie do powodzenia naszego planu transformacji, jak również do naszej zdolności do generowania wysokich przepływów pieniężnych, jest dalej wzmacniane. Zgodnie z naszą polityką alokacji kapitału, wykorzystujemy okazję, jaką dają nam obecne warunki rynkowe, aby ogłosić skup akcji własnych".

Spółka zanotowała wzrost sprzedaży like-for-like w Hiszpanii (+ 1,7 proc. LFL), Brazylii (+ 11,6 proc. LFL) oraz we Francji (+ 3,5 proc. LFL).

Wzrost wyników pokazał też internetowy kanał sprzedaży – wzrost o 56 proc. w I kwartale ( 45 proc. wzrostu w I kwartale 2020 r.).

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8878

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.