Spadła liczba delikatesów w Polsce, sklepy przyjmują strategię dyskontów

Autor: Gazeta Wyborcza 17 lutego 2011 08:56

Po raz pierwszy w historii spadła liczba sklepów delikatesowych w Polsce. Aby się bronić, przyjmują taką sama strategię jak dyskonty Biedronka czy Lidl. Ma być tanio - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Delikatesy Bomi, które jeszcze do niedawna chciały się kojarzyć raczej z krewetkami, luksusową oliwą i ekskluzywnymi serami, a nie niskimi cenami. Jak mówi w rozmowie z Gazetą Wyborczą prezes sieci Marek Romanowski, w ciągu trzech kwartałów 2010 roku rynek sprzedaży detalicznej spadł o 3,6 proc., a sprzedaż sieci o 3,4 proc. Rynek zmusił do weryfikacji naszych poprzednich działań.

Jak czytamy w Gazecie, niskimi cenami chwalą się też delikatesy Alma oraz Piotr i Paweł (w swoich placówkach ma banery zachwalające "super ceny"). Aby faktycznie były niższe, zaczęły wprowadzać do sprzedaży wyroby pod marką własną.

Rynek handlowy się wymieszał i uśrednił. Aby utrzymać klienta, delikatesy czerpią z doświadczeń dyskontów. Dyskonty w tym samym celu sięgnęły po towary z delikatesów. Przejmują też od delikatesów rynek win. Biedronka i Lidl organizują promocje, dni win włoskich, francuskich, hiszpańskich - pisze Gazeta Wyborcza.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5925
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.