SPAR bez placówki w Inowrocławiu

Z początkiem stycznia zamknięte zostały dwa supermarkety SPAR przejęte od Piotra i Pawła. Jeden na warszawskim Tarchominie, na ul. Ćmielowskiej a drugi w Alfa Centrum w Białymstoku. Jednocześnie firma chce zwiększyć lojalność zakupową franczyzobiorców do 40 proc. dlatego kończy umowy z dotychczasowymi sprzedawcami i zastępuje je nowymi umowami, które zawierają minimalne progi lojalnościowe i większe nagrody za lojalność. Wszyscy nowi sprzedawcy będą podpisywali nowe umowy.
W ubiegłym roku sieć SPAR sfinalizowała proces rebrandingu sklepów Piotr i Paweł. Rebranding przeszło 56 z 66 zakupionych przez SPAR Group sklepów, 10 zostało zlikwidowanych i nie zyskało nowego logo. Zamknięte po zmianie logo sklepy znajdowały się m.in.: w Jankach, na Targówku, w Starym Browarze w Poznaniu, Grona Park czy w Galerii Rzeszów.
Obroty Grupy wzrosły o 2,9% do 127,9 miliarda ZAR (7,31 miliarda euro), co oznacza wzrost o 3,9% przy stałym kursie wymiany walut. W Polsce obroty ukształtowały się na poziomie 2 363.8 mld ZAR, czyli ok. 638,2 mln zł (2 133.4 mld ZAR w 2020 r.) Nasz kraj odpowiada 1.9 % obrotów Grupy. W "planie akcji" na polskim rynku znalazły się m.in. zapisy o "rozwiązaniu problemu lojalności", usprawnieniu logistyki, aktywnym poszukiwaniu nowych detalistów, otwarciu 30 proc. więcej sklepów w 2022 r., ofercie typy food to go czy nowych konceptach sklepowych jak TOPS.
Obecnie zespół koncentruje się na zwiększaniu lojalności detalistów na południu kraju. Lojalność zakupowa sprzedawców SPAR, korzystających z systemu hurtowego wzrosła od 0% do 29%.