PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Spar Group chce osiągnąć próg rentowności w Polsce w ciągu 18 miesięcy

Autor: dlahandlu.pl 27 grudnia 2019 10:14

Spar Group chce osiągnąć próg rentowności w Polsce w ciągu 18 miesięcy fot. shutterstock

Sieci Piotr i Paweł oraz Spar mają niewielkie udziały w polskim rynku detalicznym. Spar Group chce skonsolidować te dwie firmy i zbudować wydajny łańcuch dostaw. Spółka oczekuje, że połączony biznes osiągnie próg rentowności w ciągu najbliższych 18 miesięcy.

The Spar Group opublikował pełny raport finansowy za 2019 rok (kończący się 30 września br). Firma podała, że przychody ze sprzedaży towarów w naszym kraju wyniosły 1,2 mln ZAR (300 tys. zł, 1 ZAR=0,25 zł).

Sieć nie poświeciła Polsce wiele uwagi tłumacząc, że nasz kraj generuje na razie niewielkie środki finansowe.

Spółka podaje, że wejście grupy do naszego kraju ma dwa aspekty: uzyskanie i korzystanie z licencji SPAR Polska oraz przejęcie centrów dystrybucyjnych i sieci 66 sklepów działających pod szyldem Piotr i Paweł.

- Polska została członkiem SPAR International w 1995 r., a pierwszy sklep SPAR został otwarty w 1996 r. Własność licencji zmieniała się kilka razy i została w tym roku przyznana grupie SPAR. Polska ma 250 sklepów z szyldem Spar, ale nie ma centrum dystrybucji - model opiera się na sieci hurtowni. Z drugiej strony Piotr i Paweł ma trzy centra obsługujące sieć 66 supermarketów. Ostateczna umowa przejęcia sieci Piotr i Paweł weszła w życie 1 października po tym, jak polskie organy ochrony konkurencji zgodziły się na fuzję. W ciągu najbliższych kilku miesięcy sklepy Piotr i Paweł zmienią szyld na SPAR i EUROSPAR. Oba szyldy (Piotr i Paweł oraz Spar) mają niewielkie udziały w polskim rynku. Chcemy skonsolidować te dwie firmy i zbudować wydajny łańcuch dostaw, który można powiększyć w perspektywie krótko- i średnioterminowej. Obecnie w Polsce działa około 13,5 tys. niezależnych detalistów. Oczekujemy, że połączony biznes osiągnie próg rentowności w ciągu najbliższych 18 miesięcy ze względu na szybki wzrost udziału w rynku. W firmie zatrudnionych jest ponad 200 osób, które będą nadzorowane przez Roba Philipsona, dyrektora zarządzającego SPAR Switzerland. W Szwajcarii zatrudniliśmy Gary Albertsa jako dyrektora operacyjnego, aby wesprzeć Roba w jego nowej roli - pisze firma w swoim sprawozdaniu.

Przypomnijmy, że Spar Group sfinansował biznes w Polsce pożyczką w wysokości 158 mln zł. Na razie na ekspansję (nieruchomości i wyposażenie) w naszym kraju wydano 50 tys. zł, a zobowiązania Piotra i Pawła w naszym kraju to 124,5 mln zł. Spar Group przejął 80 proc. udziałów w sieci Piotr i Paweł za 1 euro.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


  • Klientka 2020-01-01 23:00:56

    Niech kupią sieć Intermarche, słyszałam że jest na sprzedaż.

  • market 2019-12-27 16:48:00

    Ale kto splaci zobowiazania bo jak widac chetnych nie ma.

  • dyzma 2019-12-27 16:11:21

    ...bla bla bla...chyba jakiś PR-owiec pisze te komunikaty z Warszawki.

ZOBACZ WSZYSTKIE (9)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7939
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.