Spar Polska: 153 sklepy i prawie 166 mln euro obrotów

Sieć Spar w Polsce zakończyła rok 2019 posiadając 153 sklepy generujące obrót w wysokości 165,83 mln euro, czyli ok. 729,6 mln zł. To znacznie mniej niż sieć Piotr i Paweł, która przed restrukturyzacją generowała ok. 2 mld zł rocznie.
Spar International podsumował 2019 rok. Sieć zwiększyła przychody ogółem o 4,35%, osiągając globalny obrót w wysokości 37,1 mld euro. Obecnie firma prowadzi 13,3 tys. sklepów na czterech kontynentach. W ciągu roku sieć powiększyła się o 208 placówek.
Najlepsze wyniki Spar odnotował w Austrii, gdzie odnotował przychody wyniosły 7,2 mld euro, co czyni austriacki rynek liderem już po raz dziesiąty z rzędu. W Holandii detalista osiągnął wzrost o 22,8%, spowodowany sukcesem strategii ekspansji wieloformatowej, a Spar w Hiszpanii może pochwalić się wzrostem o 8,8%. Europa Środkowo-Wschodnia zanotowała najbardziej znaczący wzrost sprzedaży. W 11 krajach był on wyższy o 6,83% i wyniósł 6,2 mld euro - czyli najwięcej w historii. Wyróżniającymi krajami były Węgry (sprzedaż w wysokości 2,09 mld euro - wzrost o ponad 10% rdr) oraz Rosja (sprzedaż 2,14 mld euro - wzrost o 7,6% rdr). Największy wzrost firma odnotował na nowych dla Spara rynkach w regionie takich jak Gruzja (+ 79%), Albania (+ 19%), Ukraina (+ 141%) i Białoruś (+ 300%).
Przeczytaj także:
Firma podaje, że 2019 rok był rokiem transformacji sieci w Polsce. Licencja zostałą przyznana SPAR Group of South Afryka. Ponad 60 sklepów jest obecnie przekształcanych do formatu EUROSPAR.
Sieć Spar Polska zakończyła 2019 r. ze 153 sklepami generującymi obroty w wysokości 165,83 mln euro. Firma ma w planach posiadanie 400 sklepów w ciągu najbliższych czterech lat.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Cz 21:06 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- Cz 20:19 Eksperci: telepraca wpłynie na wzrost dzietności w Europie
- Cz 19:52 Prezes AB InBev: nawyk picia piwa w domu pozostanie po złagodzeniu restrykcji
- Cz 19:49 Amazon krytykowany za wycofanie książki polemizującej z 'ideologią...
- Cz 19:34 Listonic: Lidl, Biedronka i Auchan wśród najpopularniejszych sieci handlowych
- Cz 19:08 Supeco zastąpił Carrefour Market w Czechowicach-Dziedzicach
- Cz 17:56 Cofix - koncept kawiarni, który rozwija się na polskim rynku
- Cz 17:50 300 nowych produktów żywnościowych wprowadzono do małych sklepów
-
Biedronka walczy w UE o soki Riviva
-
Założenia kodeksu: Franczyzobiorca będzie mógł rozwiązać umowę za 3...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
Rossmann otworzył 1500. drogerię. Sieć zainwestowała dotychczas 1,16 mld zł
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 6 LPP podwaja powierzchnię w Fashion Lab
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.