Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Spar Polska: Nasz program lojalnościowy znacząco podniósł wartość koszyka zakupowego

20% udziału w ogólnej sprzedaży z kartami programu Mój SPAR oraz średnio o 58% wyższy średni koszyk niż dla pozostałych transakcji w sklepie – takie wskaźniki deklaruje po pierwszych 3 miesiącach od uruchomienia prezentuje Program Lojalnościowy Mój SPAR, który wystartował 2 kwietnia 2019 r.
Reklama

W programie lojalnościowym Mój SPAR klienci gromadzą punkty przyznawane podczas zakupów w dowolnym sklepie sieci SPAR, który przystąpił do programu, a następnie mogą wymieniać je na bony zakupowe o wartości 15, 25 lub 40 zł. Za każde wydane na zakupach 5 złotych, klienci otrzymują 1 punkt. Ponadto, za każde wydane 20 złotych naliczany jest dodatkowo 1 punkt bonusowy. Sklepy mogą przyznawać także punkty dodatkowe za zakup wskazanych produktów. Rejestracja do programu odbywa się online.

Firma podaje, że program spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów sieci.
- Już po pierwszym kwartale funkcjonowania programu średnia liczba kart w sklepach biorących w nim udział osiągnęła wartość zbliżoną do uzyskanej w poprzednim programie lojalnościowym, który zastąpił. Sieć szacuje, że już w kolejnym kwartale liczba kart w sklepach uczestniczących w programie będzie wyższa niż miało to miejsce w ostatnim programie i to pomimo konieczności ponownej rejestracji w związku z wymogami RODO. W jednym ze sklepów już po pierwszym kwartale liczba wydanych nowych kart wyniosła aż o 37,52% więcej niż w poprzednim programie, cieszącym się wówczas dużym zainteresowaniem klientów - pisze sieć.

Z obliczeń sieci wynika, że średnio już ponad 20% obrotu w sklepach realizowane jest przez uczestników programu, których przewagę (aż 81%) stanowią kobiety, co potwierdza wyniki badań dotyczących zakupów Polek i Polaków w sklepach oraz jest zbieżne z danymi sieci z organizowanych loterii. Jeśli chodzi o średni koszyk zakupowy klientów dokonujących zakupów z kartą, w sklepach, które przystąpiły do programu, jest on wyższy o średnio 58% od średniego koszyka tych sklepów, przy czym szczególnie dobre rezultaty odnotowują duże supermarkety, których klienci są bardziej wrażliwi na okazje i przy okazji zakupów poszukują również wartości dodanych.

 

- Pozytywnie oceniamy rezultaty programu lojalnościowego Mój SPAR po pierwszym kwartale od jego uruchomienia. Stworzyliśmy rozwiązanie nowoczesne, pozwalające wyeliminować papierowe formularze rejestracyjne starego programu, odciążając osoby pracujące na kasie, dzięki przejściu online. Jest ono zarazem dostosowane do oczekiwań Klienta i realnie osadzone w możliwościach po stronie sklepów. Dane pokazują, że wprowadzona mechanika oraz komunikacja programu oddziałują na zwiększenie średniego koszyka, wpływając na wzrost i utrzymanie motywacji Klientów, co było celem programu. Nie powiedzieliśmy jednak ostatniego słowa i w perspektywie jest możliwość dalszego rozwoju funkcjonalności programu – komentuje Michał Zych, Dyrektor Marketingu SPAR Polska.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.