Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

SPAR zamyka dwa sklepy przejęte od Piotra i Pawła. Chce też zwiększyć lojalność franczyzobiorców

Z początkiem stycznia zamknięte zostały dwa supermarkety SPAR przejęte od Piotra i Pawła. Jeden na warszawskim Tarchominie, na ul. Ćmielowskiej a drugi w Alfa Centrum w Białymstoku. Jednocześnie firma chce zwiększyć lojalność zakupową franczyzobiorców do 40 proc. dlatego kończy umowy z dotychczasowymi sprzedawcami i zastępuje je nowymi umowami, które zawierają minimalne progi lojalnościowe i większe nagrody za lojalność. Wszyscy nowi sprzedawcy będą podpisywali nowe umowy.
Reklama


W ubiegłym roku sieć SPAR sfinalizowała proces rebrandingu sklepów Piotr i Paweł. Rebranding przeszło 56 z 66 zakupionych przez SPAR Group sklepów, 10 zostało zlikwidowanych i nie zyskało nowego logo. Teraz dwa z nich po krótkim czasie funkcjonowania pod nowym logo zostały zamknięte.

W Białymstoku sieć nie posiada już swoich sklepów, a w Warszawie zostało pięć placówek.  Zamknięte po zmianie logo sklepy m.in.: w Jankach, na Targówku, w Starym Browarze w Poznaniu, Grona Park, Galerii Rzeszów.

W ostatnim czasie SPAR zainicjował współpracę z AVIĄ. Dzięki temu na stacjach sieci zostaną uruchomione supermarkety SPAR Express. Pierwsze dwie placówki będą otwarte jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia w Poznaniu przy ul. Juraszów i w Bielsku Białej przy ul. Żywieckiej.

SPAR Group opublikował wyniki za rok finansowy zakończony 30 września. Firma poinformowała, że ​​jej działalność w Irlandii i Szwajcarii osiągnęła dobre wyniki, jednak działalność w Polsce nie przyniosła oczekiwanej poprawy finansowej. Na koniec września 2021 do spółki należało 227 sklepów, o 8 więcej niż rok wcześniej (219). Firma miała plany otwierania 50 placówek rocznie i posiadania w Polsce 400 sklepów w ciągu kilku najbliższych lat.

Obroty Grupy wzrosły o 2,9% do 127,9 miliarda ZAR (7,31 miliarda euro), co oznacza wzrost o 3,9% przy stałym kursie wymiany walut. W Polsce obroty ukształtowały się na poziomie 2 363.8 mld ZAR, czyli ok. 638,2 mln zł (2 133.4 mld ZAR w 2020 r.) Nasz kraj odpowiada 1.9 % obrotów Grupy.O polskim rynku napisano w następujący sposób: SPAR Polska „poczynił znaczne postępy” w tym okresie odnotowując wzrost obrotów o 16,2%, jednak poziom lojalności detalistów na południu kraju nie spełnił oczekiwań. We wrześniu zarząd podjął strategiczną decyzję o niesprzedawania zakładu produkcji żywności w Poznaniu, z którego zyski zostały uwzględnione w prognozie dla regionu na 2021 rok. Grupa SPAR poinformowała, że ​​jej polski biznes musiał sprostać „wielu wyzwaniom” w wyniku zawirowań na polskim rynku podczas startu w czasie pandemii COVID-19. W "planie akcji" na polskim rynku znalazły się m.in. zapisy o "rozwiązaniu problemu lojalności", usprawnieniu logistyki, aktywnym poszukiwaniu nowych detalistów, otwarciu 30 proc. więcej sklepów w 2022 r., ofercie typy food to go czy nowych konceptach sklepowych jak TOPS. 

Obecnie zespół koncentruje się na zwiększaniu lojalności detalistów na południu kraju. Lojalność zakupowa sprzedawców SPAR, korzystających z systemu hurtowego wzrosła od 0% do 29%. Firma dąży jednak do uzyskania 40% lojalności zakupowej sprzedawców, działających pod szyldem SPAR. Firma wskazała, ze kończy umowy z dotychczasowymi sprzedawcami i zastępuje je nowymi umowami, które zawierają minimalne progi lojalnościowe i większe nagrody za lojalność. Wszyscy nowi sprzedawcy będą podpisywali nowe umowy.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (7)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.