Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Społeczeństwo straci na podatku od mięsa?

Podatek od czerwonego mięsa może pomóc ograniczyć zmiany klimatyczne, ale w ogólnym rozrachunku może wyrządzić więcej szkody niż pożytku - wskazują naukowcy z brytyjskiego instytutu badawczego Rothamsted Research.
Reklama

Naukowcy brytyjskiego instytutu przeanalizowali możliwe skutki wprowadzenia podatku od mięsa w Wielkiej Brytanii.Według badania „podatek od mięsa” kosztowałby Wielką Brytanię 242 miliony funtów rocznie. Z kolei oszczędności wynikające ze zmniejszenia emisji obliczono na około 100 mln funtów rocznie.

Dr Taro Takahashi, specjalista w dziedzinie ekonomiki rolnictwa, który prowadził badania nad podatkiem, powiedział, że na skutek wprowadzenia daniny straty ekonomiczne ponieśliby nie tylko hodowcy, ale całe społeczeństwo.

- Patrząc na temat wyłącznie z perspektywy zmian klimatu, nasze wyniki jednoznacznie potwierdziły tezę, że podatek od czerwonego mięsa może zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych. Niestety, to dopiero połowa historii. Ten sam podatek może również zmusić wiele gospodarstw hodowlanych do wycofania się z branży, nawet jeśli użytki zielone są w rzeczywistości najbardziej rozsądnym sposobem użytkowania gruntów w danym miejscu - dodał.

Dr Takahashi wskazał także, że oprócz wpływu na konsumentów i rolników, efekt domina będzie odczuwalny w całym łańcuchu dostaw, a także w społecznościach wiejskich, które wspierają i są wspierane przez rolników.

Więcej na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.