Społem podejmie kolejną próbę skonsolidowania zakupów

Cieszy mnie, że w 2015 roku wg. Rankingu najcenniejszych polskich marek, umocniliśmy swoją pozycję na 23 miejscu,wśród 330 sklasyfikowanych marek, a w gronie ocenianych firm, rankingu mocy marek handlowych, awansowaliśmy z 11 na 6 miejsce. Świadczy to o coraz lepszej ocenie klientów dotyczącej, nie tylko handlu, ale również w gastronomii, piekarnictwa i usług. Zostały też zauważone nasze działania inwestycyjne i modernizacyjne, również w obszarze niewielkich galerii handlowych w różnych częściach naszego kraju. W 2016 roku chcielibyśmy umocnić naszą markę Społem, również w segmencie produktów private label i podjąć kolejną próbę skonsolidowania zakupów dla całej organizacji. To trudne zadanie, ale mam nadzieję, że wykonalne.
Prognozy na 2016 rok są trudne do zdefiniowania, gdyż wiele będzie zależeć od kształtu przyjętego przez rząd podatku od handlu. Generalnie uważamy, że ten podatek jeśli już musi być wprowadzony, powinien wyrównać szanse i dysproporcję w warunkach funkcjonowania wszystkich podmiotów rynku, ze szczególnym uwzględnieniem małych i średnich przedsiębiorstw handlowych.
Jest jeszcze wiele do uregulowania w obecnym rozchwianym systemie handlowym w Polsce, a mamy na to wiele dobrych pomysłów. Uważamy, że w zapowiadanej repolonizacji przemysłu i banków, nie może zabraknąć też polskiego handlu, który przetrwał najtrudniejszy 25-letni okres i teraz chce rozwijać się na równi z innymi.