Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Społem to wciąż silna marka

W najnowszym rankingu opublikowanym przez miesięcznik Forbes „Top 200 najlepszych polskich marek" marka Społem zajęła 26. miejsce (na 200 wymienionych) oraz 5. miejsce w kategorii sprzedaż detaliczna żywności.
Reklama

Siła marki leży w umyśle konsumenta

To konsument podejmuje ostateczne decyzje zakupowe, często skłonny jest też zapłacić więcej za konkretne produkty i usługi z ulubionym logo. Dla mocy marki ważna jest nie tylko jej dostępność, ale i skojarzenia, jakie wywołuje. Te pozytywne pozwalają firmom uzyskiwać często ponadprzeciętne wyniki finansowe. W efekcie dobrze wykreowana marka stanowi znaczący składnik wartości całego przedsiębiorstwa.

W prezentowanym rankingu TOP 200 Najlepszych Polskich Marek oceniono ich wartość na rynku krajowym. W badaniu uwzględniono nie tylko marki będące własnością polskich firm, ale także te stworzone na polski rynek i z myślą o lokalnych konsumentach. Marka to także skojarzenia, jakie z danym znakiem towarowym mają w swoich umysłach klienci: z jakością, tajemnicą receptury, poziomem obsługi czy najbardziej innowacyjnymi rozwiązaniami. Niekiedy również z kluczowymi produktami, postaciami lub hasłami. 

Obliczyć siłę marki

Skojarzenia z markami badano za pomocą badania konsumenckiego. Przeprowadzono 1435 wywiadów. W rankingu pokazano pozycję i wartość marek z perspektywy ich siły w umysłach klientów oraz roli w generowaniu przychodów. Jest to finansowa wycena polskich marek. Jako polskie klasyfikowano te marki, które zostały stworzone z myślą o polskim rynku. Ich właścicielami mogą być podmioty krajowe lub zagraniczne. Siłę marek obliczono, posługując się wypracowanym modelem. Uwzględnia on najbardziej aktualne koncepcje, którymi kierują się w swoim codziennym działaniu marketerzy. Model ten bierze pod uwagę mentalną dostępność marki oraz skojarzenia, które ona wywołuje: przychodzi konsumentowi na myśl w kontekście danej kategorii, koreluje z obecną pozycją rynkową marki. Siła i typ skojarzeń wywoływanych przez markę pozwalają sprawdzić, jakie emocje marka generuje, jak oceniana jest jej użyteczność, wyróżnialność oraz innowacyjność.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.