PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Sprzedaż Almy wzrosła o 25 proc., spółka liczy na zysk na koniec roku

Autor: PAP 7 maja 2010 11:20

Sprzedaż Almy wzrosła o 25 proc., spółka liczy na zysk na koniec roku

Alma Market zanotowała w pierwszym kwartale tego roku prawie 25-proc. wzrost sprzedaży, w kwietniu wzrost przychodów w delikatesach był podobny jak na początku roku. Spółka podtrzymuje, że na koniec roku może wypracować zysk.

- Pierwszy kwartał 2010 pod względem sprzedaży był dla Alma Market bardzo dobry. We wszystkich grupach sklepów, zarówno w najstarszych, jak i nowszych obiektach odnotowaliśmy solidne wzrosty sprzedaży. Przychody całej sieci wzrosły o blisko 25 proc. Biorąc pod uwagę słabe dane GUS o sprzedaży detalicznej żywności nasze wyniki sprzedażowe wyglądają bardzo dobrze na tle całej branży. w pierwszym kwartale sprzedaż dla obiektów porównywalnych wzrosła o 12 proc. rok do roku - powiedział prezes spółki Jerzy Mazgaj.

- Nie publikujemy prognoz na 2010 r., mogę jednak powiedzieć, że naszym celem jest osiągnięcie pozytywnego wyniku. Wiele zależy od sytuacji gospodarczej i otoczenia, w którym przyjdzie nam działać oraz wyników jakie osiągniemy w czwartym kwartale tego roku. Jednak pierwsze miesiące pokazują, że nasz cel jest możliwy do zrealizowania - dodał prezes Mazgaj.

W 2009 roku grupa Alma Market miała 59,1 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 16,4 mln zł zysku w 2008 roku. Czynniki negatywne oraz zdarzenia jednorazowe obniżyły wynik łącznie o 29,2 mln zł. Przychody grupy wzrosły rok do roku o 16,2 proc. do 1 mld zł.Alma tłumaczyła, że najsłabsze w historii wyniki grupy to efekt kosztów intensywnego rozwoju w ostatnich trzech latach oraz pogorszenia się koniunktury gospodarczej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7675
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.