Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sprzedaż bezpośrednia rośnie w pandemii

Pomimo globalnej pandemii sprzedaż bezpośrednia wciąż kwitnie. Według dorocznego raportu Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej wartość branży na świecie w 2020 roku wyceniono na 179,3 mld dolarów. To 5,8% wzrost w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.
Reklama

Choć pierwotnie model sprzedaży detalicznej opierał się przede wszystkim na osobistych kontaktach konsultantów z klientami, obecnie na skutek pandemii COVID-19 w dużej mierze przeniósł się do internetu. Ogromny wpływ na te zmiany miała również postępująca cyfryzacja.

– W wyniku pandemii branża sprzedaży bezpośredniej musiała dostosować się do nowych realiów i na pewien czas prawie całkowicie przeniosła się do internetu. Osobiste spotkania powoli wracają do normy, ale konsultanci czerpią z potencjału, który zapewnia sprzedaż online. Ma na to wpływ także nowe pokolenie młodych, zdigitalizowanych sprzedawców. Pandemia, niepewność i kolejne lockdowny zmieniły także konsumenta. Klientom coraz bardziej zależy na odpowiednim stosunku jakości do ceny produktu – nie podejmują już tak spontanicznych decyzji zakupowych. Potrzebują sprzedawcy, który nie tylko zaprezentuje swoją ofertę, ale także doradzi i rozwieje wszelkie wątpliwości – mówi Andrzej Cichocki, ekspert i członek zarządu spółki CSC Global Education SA.

Przedsiębiorczość Polaków rośnie

Według najnowszych badań, aż 46% Polaków myśli o posiadaniu własnej firmy. Pod tym względem nieznacznie odbiegamy od europejskiej średniej – samozatrudnienie rozważa nawet 51% Europejczyków. Wśród największych korzyści prowadzenia własnego biznesu ankietowani wymieniają m.in. możliwość uzyskania dodatkowych przychodów, bycie własnym szefem i perspektywę realizowania własnych pasji. Z kolei największą barierę przed rozpoczęciem działalności stanowi obawa przed niepowodzeniem oraz pozyskanie kapitału na start. Pomimo ogólnego wzrostu przedsiębiorczości spadło zainteresowanie modelem pracy freelancera ze względu na wiążącą się z nim znaczną niepewność.

– W dobie pandemii wiele osób straciło pracę i źródło zarobku. Spowodowało to wzrost zainteresowania sprzedażą bezpośrednią, która dotychczas często traktowana była głównie jako zajęcie dodatkowe, a obecnie stała się atrakcyjnym źródłem stałego przychodu – podsumowuje Witold Casetti współzałożyciel CSC Global Education.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.