PARTNER PORTALU

Sprzedaż Biedronki w I kw. wzrosła o niemal 12 proc. Sieć otworzyła netto 2 sklepy

Autor: dlahandlu.pl 26 kwietnia 2018 10:29

Sprzedaż Biedronki w I kw. wzrosła o niemal 12 proc. Sieć otworzyła netto 2 sklepy Fot. Shutterstock

Sprzedaż Biedronki w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła 2,9 mld euro, co oznacza, że wzrosła o 11,9 proc., licząc w lokalnej walucie. Sprzedaż LfL wzrosła o 8,6 proc. – poinformowała spółka Jeronimo Martins w wynikach wstępnych. W pierwszym kwartale sieć Biedronka otworzyła 11 sklepów, a zamknęła 9 i na koniec marca liczyła 2.825 placówek.

Sprzedaż całej grupy wzrosła o 14,2 proc., do 4,2 mld euro. Sprzedaż LfL grupy wzrosła o 7,7 proc. Wzrost sprzedaży ogółem, liczonej w stałych kursach walut, wyniósł 12,1 proc. Sprzedaż Biedronki stanowiła 69,6 proc. sprzedaży całej grupy.

Spółka podała, że EBITDA dla grupy wyniosła w pierwszym kwartale 215 mln euro co oznacza wzrost rok do roku o 12,2 proc., a zysk netto 85 mln euro (wzrost o 9,1 proc.).

EBITDA Biedronki wyniosła w pierwszym kwartale 2018 r. 198 mln euro i była wyższa niż rok wcześniej o 15,7 proc. (licząc w stałych kursach walut wzrost wyniósł 12 proc.).

Wydatki inwestycyjne wyniosły 141 mln euro, z czego 56 proc. zostało przeznaczone na inwestycje w Biedronkę, a 14 proc., w sieć Ara.

Spółka podała, że w pierwszym kwartale powierzchnia handlowa sieci Biedronka wyniosła 1,86 mln mkw. wobec 1,77 mln mkw. na koniec pierwszego kwartału 2017 r.

- Silna sprzedaż przyniosła dobre wyniki w pierwszym kwartale, wszystkie nasze sieci w pełni wykorzystały okres wielkanocny – mówi Pedro Soares Dos Santos, prezes Jeronimo Martins.

- Zdajemy sobie sprawę z tego, że nadal mamy wiele do zrobienia. Aby osiągnąć nasze cele na ten rok, skoncentrujemy się na głównych wyzwaniach, które przed nami stoją, poprzez reagowanie na zmiany spowodowane wprowadzeniem niedzielnego zakazu handlu w Polsce oraz konsolidację naszego rytmu ekspansji w Kolumbii. Dążymy do osiągnięcia w tym roku lepszych wyników na wszystkich naszych rynkach – dodaje.

Spółka poinformowała, że w Polsce popyt konsumpcyjny był silny, a środowisko nadal bardzo konkurencyjne. Inflacja żywnościowa spadła z 5,6 proc. w czwartym kwartale 2017 r. do 4,0 proc. w pierwszym kwartale 2018 r.

- Biedronka utrzymała podejście zorientowane na konsumenta i osiągnęła doskonałe wyniki. W tym kwartale wzrost LFL wyniósł 8,6 proc., co było efektem kalendarza. Sprzedaż w euro wzrosła o 15,6 proc. oraz o 11,9 proc. w walucie lokalnej, osiągając 2,9 mld euro. Wzrost sprzedaży odzwierciedlał program otwarć w czwartym kwartale 2017 r., kiedy do sieci dodano 70 sklepów. W pierwszym kwartale 2018 r. zostały otwarte netto 2 sklepy – czytamy w raporcie Jeronimo Martins.

Hebe zrealizowała sprzedaż o wartości 47 mln euro, co stanowi wzrost o 30,8 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2017 r. (+ 26,6 proc. przy stałym kursie wymiany walut) i otworzyła 11 nowych sklepów.

Spółka potwierdziła planowany program inwestycyjny na poziomie 700-750 milionów euro. Program ten obejmuje dodanie netto 70-80 sklepów Biedronka, otwarcie ok. 150 sklepów Ara oraz modernizacje sklepów sieci Biedronka i Pingo Doce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Przemek 2018-04-26 15:02:17

    Wbrew pozorom 8,6% LFL wzrostu przy przesunięciu świąt do pierwszego kwartału to tak super dobrze nie wygląda. Choć oczywiście trudno mówić, że jest dramat. Ciekawe co Dino pokaże.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9269

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.