Sprzedaż Carrefour w Polsce spowalnia. Wzrost LfL w czwartym kwartale o 1,9 proc.

Sprzedaż ogółem Carrefour w Polsce, w czwartym kwartale, wliczając stacje paliw i uwzględniając stały kurs walutowy, wzrosła o 3,5 proc.
W całym 2017 roku sprzedaż Carrefoura w Polsce wyniosła 2,06 mld euro. W ujęciu LfL wzrosła o 3,6 proc., a ogółem (po stałym kursie walut) o 5,5 proc.
Cała Grupa Carrefour osiągnęła w czwartym kwartale 23,3 mld euro sprzedaży, co oznacza 1,9 proc. wzrostu LfL i 2,3 proc. wzrostu licząc ogółem, po stałym kursie walutowym. Sprzedaż we Francji wyniosła 10,7 mld euro i była wyższa rok do roku o 1,5 proc., licząc LfL i niższa o 0,5 proc. licząc ogółem.
Spółka podała, że na wyniki czwartego kwartału negatywny wpływ miały: kurs wymiany walut (niekorzystny efekt -2,5 proc.), sprzedaż paliw (-0,3 proc.) i efekt związany z kalendarzem (-0,6 proc.).
Według wstępnych szacunków spółki, w całym 2017 roku sprzedaż wyniosła 88,2 mld euro i wzrosła LfL o 1,6 proc. i o 2,7 proc. ogółem przy stałym kursie wymiany walut. Spółka podała, że nastąpiło spowolnienie wzrostu sprzedaży LfL, z 3 proc. w 2016 roku.
Jak podała spółka, zmiany są efektem między innymi spowolnienia wzrostu sprzedaży żywności, które było szczególnie widoczne w drugiej połowie roku. Sprzedaż żywności w Brazylii w 2017 r. rosła w znacznie wolniejszym tempie, w związku z deflacją żywności trwającą od czerwca, podczas gdy inflacja cen żywności w 2016 r. była wysoka, szczególnie w drugiej połowie roku. Sprzedaż żywności we Francji i w Europie w 2017 r. wykazała podobne tendencje jak w 2016 r.
Inwestycje za cały 2017 rok wyniosły około 2,1 mld euro czyli niemal 15 proc. mniej w porównaniu do 2,5 mld euro w 2016 roku.