PARTNER PORTALU

Sprzedaż detaliczna w maju wzrosła o 13,9 proc. rdr

Autor: dlahandlu.pl 22 czerwca 2021 10:58

Sprzedaż detaliczna w maju wzrosła o 13,9 proc. rdr Maj przywrócił optymizm wśród konsumentów, fot. Shutterstock

Sprzedażdetaliczna1w cenachstałychwmaju2021r. była wyższa niż przed rokiem o13,9% (wobecspadkuo7,7% wmaju2020r.). W porównaniu zkwietniem2021r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o8,2%. W okresie styczeń-maj22021r. sprzedaż wzrosła r/r o7,9% (wobec spadku o 6,2% w2020r.) - podał Główny Urząd Statystyczny.

W maju największy wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2020r.odnotowały podmioty handlujące pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 51,2% wobec spadku o 34,0% przed rokiem). Wyższą sprzedaż niż sprzedaż „ogółem” zaobserwowano również w grupach:„tekstylia, odzież, obuwie” (o46,1%)oraz „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 18,5%). W maju w porównaniu z kwietniem br.odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o7,8%). Udział tej sprzedaży zmniejszył się z10,8% w kwietniubr. do 9,1% w maju br. Spadek udziału sprzedaży przez Internet zaobserwowano w większości grup przy czym znaczny wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy„tekstylia, odzież, obuwie”(z47,2% przed miesiącem do 21,3%), a także podmioty z grup „prasa,książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z32,6% do 20,7%) oraz„meble, rtv, agd”(z27,5%do 18,3%).

- Maj przywrócił optymizm wśród konsumentów. Miejmy nadzieję, że to trend, który z nami pozostanie również w miesiącach letnich. Maj br. przyniósł wzrost konsumpcji w ujęciu rocznym i miesięcznym. Solidna dynamika roczna to podobnie jak w marcu i kwietniu wynik niskiej bazy z roku poprzedniego, kiedy został wprowadzony stan epidemii w Polsce, ale nie tylko. Niezależnie od efektu bazy, odczyt sprzedaży detalicznej, a szczególnie jej wzrost w stosunku do kwietnia br., budzi optymizm i nadzieję na poprawę w sektorze handlu detalicznego. Majówka, wzrost mobilności konsumentów oraz ożywienie aktywności ekonomicznej wynikające ze zniesienia restrykcji pomogły w osiągnięciu tak dobrego wyniku. Nie bez znaczenia jest też stale rosnąca liczba ozdrowieńców i osób zaszczepionych w populacji. Opublikowany w dniu dzisiejszym przez GUS poziom konsumpcji wskazuje na jej wzrost o 13,9 proc. w ujęciu rocznym oraz 9,2 proc. w stosunku do kwietnia 2021 - komentuje Magdalena Szlezyngier, menedżer ds. klientów strategicznych z DNB Bank Polska.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10249
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    5,49

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.