Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sprzedaż detaliczna we wrześniu w górę o 5,1 proc. Ekonomiści rozczarowani

Sprzedaż w cenach stałych we wrześniu 2021 r. była wyższa niż przed rokiem o 5,1 proc. (wobec wzrostu o 2,5 proc. we wrześniu 2020 r.) - podał GUS. W porównaniu z sierpniem br. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 2,4 proc. W okresie styczeń-wrzesień sprzedaż wzrosła r/r o 7,3 proc. (wobec spadku o 3,1 proc. w 2020 r.). Ekonomiści zauważają, że niedobory materiałów wpływają negatywnie na gospodarkę.
Reklama

Sprzedaż detaliczna w cenach bieżących wzrosła w ubiegłym miesiącu o 11,1 proc. rdr.

Wzrosty sprzedaży detalicznej w kategorii odzież i obuwie

We wrześniu 2021 r. największy wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. spośród prezentowanych grup nadal notowały podmioty handlujące tekstyliami, odzieżą, obuwiem (o 14,5 proc. wobec spadku o 1,7 proc. przed rokiem). Wyższą sprzedaż niż sprzedaż "ogółem" zaobserwowano również w grupach: "pozostałe" (o 8,7 proc.), "farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny" (o 8,2 proc.) oraz "meble, rtv, agd" (o 8,0 proc.). Spadek sprzedaży raportowały natomiast jednostki sprzedające "pojazdy samochodowe, motocykle, części" (o 4,1 proc.). We wrześniu 2021 r. w porównaniu z sierpniem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 5,0 proc.). Udział tej sprzedaży zwiększył się z 7,9 proc. w sierpniu br. do 8,4 proc. we wrześniu br.

Rośnie sprzedaż online

Wzrost udziału sprzedaży przez Internet zaobserwowano w większości grup przy czym największy wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup "prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" (z 19,4 proc. przed miesiącem do 22,5 proc.) oraz "tekstylia, odzież, obuwie" (odpowiednio z 19,0 proc. do 21,9 proc.). Niewielki spadek udziału sprzedaży przez Internet zaobserwowano w jednostkach z grupy "meble, rtv, agd" (z 16,3 proc. przed miesiącem do 16,2 proc.).

Ekonomiści rozczarowani

- Podsumowanie miesiąca to mocna produkcja, słaba sprzedaż detaliczna i słabiutka budowlanka. Duże ryzyka dla aktywności inwestycyjnej w krótkim terminie - podsumowali ekonomiści mBanku.

- Sprzedaż detaliczna we wrześniu okazała się zbliżona do prognoz. Wzrost w cenach stałych o 5,1 proc. r/r po wzroście o 5,4 proc. r/r miesiąc wcześniej. W szczegółach bez większych niespodzianek: słaba sprzedaż samochodów, przesunięcie sprzedaży odzieży na wrzesień, hamowanie w paliwach - napisali na Twitterze analitycy Pekao.

Reklama

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.