Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Sprzedaż kursów online rośnie. Ich wartość to 253,3 mld dolarów

Wśród segmentów, które w ostatnich latach znacznie zyskały na popularności są kursy prowadzone przez internet. Według analityków Grupy IMARC jest to początek dalszego wzrostu rynku kursów online, który w 2021 r. osiągnął wartość 253,3 mld USD.
Reklama

Tylko w 2022 r. klienci należącej do spółki Escola platformy myVOD zarobili na swoich kursach 5,8 mln zł. 

Według tegorocznego raportu Reportlinker.com globalny przemysł e-learningowy w 2026 r. osiągnie wartość 457,8 mld USD, co oznacza wzrost CAGR o 10,3 proc. 

Duży wzrost zainteresowania kursami zauważają dedykowane platformy, które oferują narzędzia dla twórców szkoleń online.

- Twórcy współpracujący z naszą platformą zarobili łącznie ponad 20 mln zł, z czego tylko w tym roku ponad 5,8 mln zł. Na podstawie danych z 50 najlepszych platform zbudowanych na  myVOD, wzrósł także średni zarobek autora, który w tym roku wynosi 115 tys. zł. Dla porównania w całym 2021 r. autorzy średnio zarabiali 205,5 tys. zł – podsumowuje Robert Rachwał, prezes Escola LMS, która rozwija serwis myVOD.io.

Obecnie kursy online trafiają na bardzo podatny grunt. Z ubiegłorocznego raportu „Cyfrowa ewolucja kariery”, przygotowanego przez serwis Pracuj.pl wynika, że 65 proc. respondentów jest skłonnych poświęcić swój czas na kurs online, jeżeli zwiększy to szanse na lepszą pracę. Z kolei 50 proc. badanych jest skłonnych zainwestować własne pieniądze, jeżeli da to korzyść w postaci znalezienia lepszego miejsca zatrudnienia.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum