Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sprzedaż LfL Biedronki w górę o 7,8 proc. Sieć celuje w 100 nowych sklepów w 2021

W ciągu 9 miesięcy 2021 r. Biedronka osiągnęła 10,6 mld euro sprzedaży. Licząc w złotych, sprzedaż rok do roku wzrosła o 10,3 proc., a LfL wzrosła o 7,8 proc. W tym roku sieć chce otworzyć w sumie 100 sklepów netto.
Reklama
  • Biedronka zwiększyła sprzedaż w 9 miesięcy o 10,3%, w tym LFL o 7,8%, licząc w walucie lokalnej. W przeliczeniu na euro sprzedaż wyniosła 10,6 mld euro i była o 7,3% wyższa niż w ciągu 9 miesięcy 2020 roku.
  • W samym trzecim kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 11,2% przy LFL o 8,1%. W przeliczeniu na euro sprzedaż wyniosła 3,6 mld euro, co oznacza wzrost o 8,1% w stosunku do trzeciego kwartału 2020 r.
  • Biedronka chce w całym 2021 r. otworzyć ok. 100 nowych sklepów netto i ok. 300  wyremontować. Do końca września sieć otworzyła netto 59 sklepów (w sumie 75) i przebudowała 232 lokalizacje. 

 

Biedronka z kolejnym wzrostem

Od stycznia do września Biedronka w walucie lokalnej zwiększyła sprzedaż o 10,3%, w tym LFL o 7,8%. W przeliczeniu na euro sprzedaż wyniosła 10,6 mld euro i była wyższa niż rok wcześniej o 7,3%.

W trzecim kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 11,2%, przy LFL o 8,1%. W przeliczeniu na euro sprzedaż wyniosła 3,6 mld euro, co oznacza wzrost o 8,1% w stosunku do trzeciego kwartału 2020 r.

EBITDA Biedronki osiągnęła 972 mln euro, co oznacza wzrost o 6,4% rok do roku (+9,4% przy stałym kursie wymiany). Marża EBITDA wyniosła 9,1% wobec 9,2% w okresie 9 miesięcy 2021 r.

- Dobre wyniki sprzedaży LFL, efektywne zarządzanie marżami i efektywność operacyjna pozwoliły Biedronce złagodzić presję podatku detalicznego wprowadzonego w styczniu 2021 roku – ocenia sieć w raporcie.

Biedronka: skutecznie opieramy się inflacji

Biedronka przypomina, że inflacja cen żywności w Polsce stopniowo wzrastała z 0,6% w I kwartale i 1,6% w II kwartale do 3,8% w III kwartale, odzwierciedlając wzrost sprzedaży cen w kilku kategoriach żywności.

- Biedronka utrzymała pozycję lidera cenowego i intensywną dynamikę promocyjną, czego skutkiem przez cały okres 9 miesięcy była konsekwentnie niższa inflacja koszyka niż średnia inflacja żywności w kraju. Sieć zrealizowała silny program komercyjny, obejmujący promocje i innowacyjne kampanie typu in&out, jednocześnie kontynuując ulepszanie swojej podstawowej oferty i sieci sklepów – czytamy w raporcie.

Nowe sklepy

W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2021 roku Biedronka otworzyła 75 sklepów (59 przyłączeń netto) i przebudowała 232 lokalizacje.

- Aby chronić rentowność, Spółka liczy na silną dynamikę sprzedaży, bieżące projekty efektywnościowe oraz kreatywność w ciągłym doskonaleniu swojej oferty. Obecność Biedronki na rynku zostanie wzmocniona w 2021 r. o ok. 100 nowych sklepów netto i ok. 300 wyremontowanych lokalizacji – czytamy w raporcie.

Na koniec września sieć Biedronka liczyła 3174 sklepów.

CAPEX na cały 2021 r. wyniesie ok. 650 mln euro, z czego ok. 60% przypadnie na Biedronkę.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.