PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Sprzedaż LPP w okresie luty-kwiecień niższa o 35 proc.

Autor: dlahandlu.pl 4 maja 2020 18:15

Przychody ze sprzedaży LPP spadły w okresie luty-kwiecień 2020 roku o 35 proc. – wynika ze wstępnych skonsolidowanych wyników finansowych spółki. W sklepach stacjonarnych sprzedaż spadła o ponad połowę.


Przychody LPP w okresie luty-kwiecień wyniosły 1,190 mld zł wobec 1,821 mld zł w analogicznym okresie 2019 roku, co oznacza spadek o 35 proc. Przychody ze sklepów stacjonarnych wyniosły 792 mln zł wobec 1,647 mlndzł rok wcześniej (spadek o 52 proc.).

Sprzedaż za pośrednictwem internetu wyniosła 398 mln zł wobec 174 mln zł rok wcześniej (wzrost o 129 proc.). - W kwietniu wzrost sprzedaży e-commerce wyniósł ok. 270 proc. rok do roku.

Spółka zanotowała stratę operacyjną (EBIT) w wysokości 265 mln zł wobec 64 mln zł rok wcześniej. Marża spadła o 6 proc. z 54,9 proc. do 48,7 proc.

Ostatnio LPP poinformowało 30 kwietnia o podjęciu decyzji o odstąpieniu od części umów najmu w galeriach handlowych. Wypowiedzenia mają dotyczyć 29,5 proc. powierzchni handlowych spółki w Polsce. Zdaniem LPP renegocjacje umów są konieczne, bo wszystko wskazuje na to, że ruch (a co za tym idzie i obroty) w galeriach będzie znacznie mniejszy niż przed epidemią.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Masiub 2020-05-11 10:46:57

    Tak to się musiało skończyć, każdy tracił, ale myślę, że akurat ta spółka sobie dobrze poradzi przy wyjściu z kryzysu.

  • zoper 2020-05-05 13:13:46

    Pewnie takie wyniki zabolały, ale sprzedaż internetowa im pomogła i powoli zaczną się chyba odbijać. Sklepy już otwierają.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6632
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.