Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sprzedaż Łukoila może pokrzyżować plany sieci Carrefour w Polsce

Ogłoszone w minionym tygodniu plany sprzedaży przez Łukoil wszystkich stacji paliw w trzech krajach Europy Środkowo-Wschodniej (Czechy, Słowacja i Węgry) stawiają pod znakiem zapytania dalszą obecność rosyjskiego koncernu w Polsce, a co za tym idzie, również plany sieci Carrefour, która w naszym kraju blisko współpracuje z Łukoilem. Francuska sieć ma obecnie w Polsce 26 sklepów Carrefour Express ulokowanych na stacjach paliw należących do rosyjskiego potentata.
Reklama
Łukoil w ostatnich dniach sprzedał w Czechach 44 stacje paliw firmie Slovnaft Ceska Republica, kontrolowanej przez węgierski MOL. Inny węgierski podmiot Norma Benzinkut Kft, kupił natomiast 75 obiektów Łukoil na Węgrzech oraz 19 na Słowacji. Wszystkie te transakcje mają zostać sfinalizowane do końca 2014 roku.

W październiku 2013 r. Bulat R. Subaev, dyrektor generalny Lukoil Company na region Europy Środkowo-Wschodniej i Kraje Beneluksu deklarował, że polski rynek jest dla firmy ważny z punktu widzenia strategii rozwoju. Łukoil i Carrefour ogłosiły wówczas szerokie plany dalszej współpracy w naszym kraju. W ramach porozumienia francuska sieć miała otwierać kolejne placówki na stacjach benzynowych Łukoila. Ogłoszono, że docelowo sklepy Carrefour Express pojawią się na wszystkich 116 obiektach obiektach rosyjskiego koncernu w Polsce.

Jak zapowiedział wówczas dyrektor firmy, Łukoil planował stworzenie wokół swoich stacji centrów handlu i usług, które miałyby powstawać na bazie sklepu convenience, stacji paliw, myjni samochodowej, oferując jednocześnie szeroki asortyment i wiele usług, np. operator planował rozwijać koncept sprzedaży żywności na wynos.

Jeżeli Łukoil zdecyduje się na sprzedaż swoich stacji benzynowych w Polsce, których lokalizacje są zachwalane przez analityków rynku, plany sieci Carrefour mogą ulec zmianom. Ewentualny nowy właściciel obiektów - na przykład Grupa Lotos, która dzięki przejęciu stacji Łukoila awansowałaby na drugie miejsce na krajowym rynku paliw - może mieć zupełne inne pomysły na dalszy rozwój. Lotos, podobnie jak PKN Orlen, posiada własne koncepty sklepów na stacjach paliw. Łukoil, zamiast mocno inwestować we własne sklepy, wolał skupić się na samych usługach paliwowych, co dotychczas sprzyjało współpracy z francuską siecią handlową.

Placówki Carrefour Express na stacjach należących do Łukoila były jednymi z pierwszych obiektów handlowych tego typu, w których postawiono na szeroki rozwój kategorii produktów świeżych - warzyw, owoców, pieczywa i wędlin. Równocześnie nie zrezygnowano z asortymentu charakterystycznego dla sklepów na stacjach paliw, dzięki czemu klienci placówek mieli możliwość zakupu produktów auto-moto, a także kawy czy hot-doga. Placówki Carrefour Express na stacjach Łukoil posiadają także przy wejściu specjalną strefę Drive, w której oferowane są produkty w opakowaniach zbiorczych, np. woda w zgrzewkach czy inne napoje w wielopakach. Sklepy francuskiej sieci na stacjach benzynowych rosyjskiego koncernu czynne są 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu.

Obecnie, pod szyldem Carrefour w Polsce działa ponad 650 sklepów w różnych formatach, są to: hipermarkety i supermarkety oraz sklepy franczyzowe: mini-market i convenience. Carrefour jest także właścicielem i zarządcą centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.