Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sprzedaż segmentu dystrybucji Grupy Eurocash spadła o 11,8 proc.

W drugim kwartale 2014 r. sprzedaż formatu Cash&Carry Grupy Eurocash do klientów zewnętrznych wzrosła o 8,5 proc. r/r i wyniosła 1,21 mld zł. Wzrost sprzedaży like-for-like, czyli dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Cash&Carry, wyniósł 2,6 prc.
Reklama
Na koniec I półrocza 2014 r. Grupa prowadziła 160 (w tym 3 hurtownie Batna) hurtowni.
Rozwijana przez Eurocash Cash&Carry sieć franczyzowa abc liczyła na koniec czerwca 2014 r. 6451 placówek (252 nowe otwarcia w II kwartale).
 
W drugim kwartale sprzedaż hurtowa Eurocash z centrów dystrybucyjnych Delikatesy Centrum wzrosła r/r o 17,9 proc. i wyniosła 450 mln zł.
Wzrost sprzedaży hurtowej dla stałej liczby sklepów (like-for-like) należących do sieci Delikatesy Centrum wyniósł 6,15 proc., a liczba sklepów zrzeszonych w tej sieci powiększyła się w II kwartale o 24 nowe placówki i na koniec I półrocza liczyła 918 lokalizacji.
 
Sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych wyniosła w drugim kwartale 2014 r. 819 mln zł, co oznacza wzrost o 6,7 proc. r/r. Wzrost sprzedaży w kategorii produktów żywnościowych wyniósł 5,4 proc.
Sprzedaż papierosów do klientów zewnętrznych w ujęciu wolumenowym wyniosła ponad 1 318 mln sztuk (wzrost o 2,9 proc. r/r).
Sprzedaż do klientów zewnętrznych zrealizowana przez format Eurocash Alkohole wyniosła 499 mln zł, co oznacza wzrost o 12,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r.
W Idrugim kwartale sprzedaż Eurocash Gastronomia do klientów zewnętrznych wyniosła 146 mln zł, tj. o 28,7 proc. mniej niż w II kwartale 2013 r. Niższa sprzedaż to głównie efekt przeniesienia do Eurocash Dystrybucja sprzedaży realizowanej do stacji benzynowych. Eurocash Gastronomia koncentruje się natomiast na obsłudze sieci restauracji i niezależnych klientów HoReCa.
 
Sprzedaż do klientów zewnętrznych zrealizowana przez Eurocash Dystrybucja (d. Grupa Dystrybucyjna Tradis) wyniosła w II kwartale br. 1,11 mld zł, co oznacza spadek r/r o 11,8 proc. Niższa sprzedaż była spowodowana przede wszystkim zakończeniem współpracy z siecią Stokrotka (podczas gdy w II kwartale 2013 r. sprzedaż do tej sieci wyniosła około 177 mln zł) oraz przeniesieniem lokalizacji cash&carry do Eurocash Cash&Carry (około 15 mln zł w II kwartale 2013 r.)
Eurocash Dystrybucja zyskał natomiast dodatkową sprzedaż poprzez przejęcie od Eurocash Alkohole i Eurocash Gastronomia sprzedaży do stacji benzynowych. Bez uwzględnienia działalności zaniechanej (współpraca ze Stokrotką, cash&carry), sprzedaż Eurocash Dystrybucja wzrosła w II kwartale 2014 r. o 4 proc.
 
W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash formatów franczyzowych skupionych jest około 11 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.
 
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.