PARTNERZY PORTALU

Sprzedaż VRG rośnie po otwarciu sklepów. Grupa będzie rozwijać omnichannel

Autor: MW, dlahandlu.pl 27 maja 2021 12:08

Sprzedaż VRG rośnie po otwarciu sklepów. Grupa będzie rozwijać omnichannel Sklep Vistula, jednej z marek należących do VRG, fot.mat. pras.

VRG notuje istotny wzrost ruchu w salonach stacjonarnych w pierwszych tygodniach maja, po zakończonym 3 maja br. lockdownie. Grupa wypracowała w pierwszym kwartale 2021 sprzedaż na poziomie 172,1 mln zł. Dłuższy lockdown sieci stacjonarnej przełożył się na jedynie 13 proc. r/r spadek sprzedaży VRG.

  • VRG odbudowuje sprzedaż po otwarciu sieci stacjonarnej
  • Grupa obserwuje odbicie popytu na odzież formalną
  • W maju VRG odnotowała wzrost udziału odzieży formalnej w sprzedaży - co może być odczytane jako sygnał powrotu do większej aktywności społecznej i gospodarczej 

Na wyniku Grupy VRG w I kwartale 2021 roku negatywnie odbiła się sytuacja epidemiczna w Polsce, a w szczególności trwający przez cały styczeń, koniec marca i kwiecień administracyjny zakaz handlu w salonach, zlokalizowanych w galeriach handlowych. Po raz pierwszy w historii Grupa VRG prowadziła poświąteczne i posezonowe wyprzedaże wszystkich swoich marek wyłącznie w kanale online. W lutym i w początkowych tygodniach marca, kiedy sprzedaż wróciła do kanału offline, ruch w sklepach pozostawał nadal pod presją trzeciej fali pandemii. Pozytywny impuls w postaci powrotu konsumentów do sieci stacjonarnej Grupa VRG zaobserwowała natomiast zaraz po otwarciu salonów, we wtorek 4 maja br. Ruch klientów w pierwszych tygodniach po lockdownie był tylko nieznacznie niższy, niż w tym samym okresie 2019 roku (niezakłóconym przez pandemię).

–  Po trudnym pierwszym kwartale, w maju odnotowywaliśmy stopniową odbudowę popytu w sieci stacjonarnej. Warto zauważyć, że następowała ona zdecydowanie szybciej, niż rok wcześniej, kiedy niepewność związana z sytuacją pandemiczną była zdecydowanie wyższa. W połączeniu z większym niż w poprzednich kwartałach zapotrzebowaniem na odzież formalną, trendy te odczytujemy jako sygnały stopniowego powrotu życia społeczno-gospodarczego do normalności. Pozwala nam to z ostrożnym optymizmem patrzeć na kolejne miesiące – podkreśla Andrzej Jaworski, prezes zarządu VRG.

 Segment jubilerski odporny na pandemię

Grupa wypracowała w pierwszym kwartale 2021 sprzedaż na poziomie 172,1 mln zł. Dłuższy niż w roku poprzednim administracyjny lockdown sieci stacjonarnej przełożył się na jedynie 13 proc. r/r spadek sprzedaży VRG. Stabilnie r/r zachowywała się marża brutto na sprzedaży, mimo presji na ceny wynikającej z konieczności prowadzenia handlu wyłącznie w kanale online. Wsparciem dla marży było korzystne przyjęcie przez klientów nowych kolekcji w segmencie odzieżowym oraz nowych pozycji w asortymencie marki jubilerskiej. Strata spółki pod MSSF 16 wyniosła 20,1 mln zł, wobec 32 mln zł rok wcześniej. 







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10367
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,19

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.