PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Sprzedaż właściciela Lidla i Kauflandu wzrosła o 7,4 proc., wyniki napędza Lidl

Autor: dlahandlu.pl, za Reuters, IGD Retail Analysis 7 maja 2018 11:35

Sprzedaż właściciela Lidla i Kauflandu wzrosła o 7,4 proc., wyniki napędza Lidl fot. Shutterstock

Schwarz Group odnotował wzrost sprzedaży o 7,4 proc., do 96,9 mld EUR w roku obrotowym 2017/2018. Przychody Lidla wzrosły o 8,8 proc., do 74,6 mld EUR, podczas gdy sprzedaż Kauflandu wzrosła o 3,0 proc., do 22,3 mld EUR – podaje serwis IGD Retail Analysis. Jak informuje agencja Reuters, Schwarz Group w tym roku planuje osiągnąć sprzedaż powyżej 100 mld euro i utrzymać inwestycje na ubiegłorocznym poziomie.

- Grupa kontynuuje realizację planu otwarć. Uruchomiono 276 nowych placówek, co pozwoliło zamknąć rok z liczbą 11 730 sklepów. W Niemczech Lidl prowadził 3 200 sklepów, a Kaufland 660. Lidl rozpoczął też działalność w USA, gdzie pod koniec roku finansowego 2017/2018 (czyli na koniec lutego 2018 r.) prowadził 50 sklepów – czytamy w analizie IGD Retail Analysis.

Agencja Reuters poinformowała, że sieć Lidl ma 10 460 sklepów w Europie i Stanach Zjednoczonych. W ubiegłym roku grupa Schwarz zainwestowała 7 mld euro. W​ tym roku zamierza utrzymać inwestycje na podobnym poziomie.

Jak powiedział prezes Schwarz Gruppe Klaus Gehrig niemieckiemu Frankfurter Allgemeine Zeitung, Lidl planuje w tym roku otworzyć około 300-350 nowych sklepów i zwiększyć swój asortyment do 2500 produktów z 1800 obecnie. - Presja na zmiany jest obecnie większa niż kiedykolwiek wcześniej - powiedział.

IGD podaje, że wzrost sprzedaży Lidla w Niemczech nieznacznie spowolnił, do 5,2 proc., ze względu na rosnącą konkurencję ze strony Aldi Süd i Aldi Nord. - Obaj konkurenci zaczęli przebudowywać swoje sklepy i wprowadzać więcej markowych produktów, co doprowadziło do wzrostu sprzedaży. Lidl zareagował na to, prowadząc silniejsze promocje i zwiększając swój asortyment do 2300 SKU, co pomogło mu utrzymać stały wzrost – oceniają analitycy IGD.

Sprzedaż Kauflandu w Niemczech wzrosła o 0,9 proc., do 13,7 mld EUR, w porównaniu do wzrostu o 0,6 proc. w roku 2016/2017. Firma zaraportowała stratę w ubiegłym roku finansowym, która była częściowo spowodowana inwestycjami w przebudowę sklepów – detalista zmodernizował ponad 50 proc. swoich placówek. Pomimo ogólnej straty, Kaufland podał, że wyniki finansowe w drugiej połowie roku były lepsze niż planowano.

Najlepszymi rynkami Lidla pod względem wzrostu przychodów pozostała Austria (+ 8,3% do 1,3 mld EUR), Hiszpania (+ 7,8% do 3,6 mld EUR) i Czechy (+ 14,0% do 1,7 mld EUR). Silne wyniki osiągnięto również w Szwecji (+ 11,2% do 1 mld EUR), a rynek ten pozostanie kluczowy dla Lidla. W ciągu najbliższych kilku lat planuje otworzyć kolejne 24 sklepy na tym rynku.

- Według naszego DataCentre najszybciej rozwijającym się rynkiem Lidla była Wielka Brytania. Szacujemy, że sprzedaż Lidla wzrosła o + 16% do 6,1 mld GBP (7 mld EUR), przy 50 otwarciu sklepów w 2017/2018 roku – czytamy w analizie IGD.

W USA Lidl otworzył 50 sklepów, czyli mniej niż początkowo planowano. Koncepcja sklepu (rozmiar i asortyment) wciąż jest dostosowywana do klienta z USA. Nowe sklepy będą miały mniejszą powierzchnie handlową, wynoszącą około 1900 m kw. (wcześniej było to do 3300 m kw.).

W Rumunii przychody Kauflandu wzrosły o 4% do 10,1 miliarda RON (2,2 miliarda EUR), chociaż sieć otworzyła tylko pięć sklepów. Jak szacują analitycy IGD, ekspansja przyspieszy w tym roku, ponieważ sieć planuje otworzyć 10 nowych sklepów. - Przewidujemy, że Rumunia stanie się drugim największym rynkiem Kauflandu w 2018 roku – szacuje IGD Retail Analysis.

W Czechach, częściowo ze względu na zmiany w planowaniu asortymentu, przychody Kauflandu spadły o 2% do 57 miliardów CZK (2,2 miliarda euro).

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Jesion 2018-12-27 22:20:28

    Najbardziej to korzysta ten czarny z zachodu. Liczy te ojro. Ile tam polskiego towaru? Co chwile po niemiecku tytuł.

  • Wierzba 2018-05-11 16:18:12

    Najbardziej korzystają na ekspansji Lidla rodzimi dostawcy z Polski (producenci, sadownicy i rolnicy i nie tylko) i tak Polska gospodarka się rozwija... warto kupować polskie produkty w Lidlu wspierając nasz rodzimy przemysł

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7651
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,09

  • Śr

    3,67

  • Min

    3,03

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.