Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Sprzedażą bezpośrednią w Polsce zajmują się niemal wyłącznie kobiety

Jak pokazują wyniki badania IPSOS przeprowadzonego w tym roku na zlecenie SELDIA (Europejskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej), 90 proc. osób zajmujących się sprzedażą bezpośrednią w Polsce to kobiety, najczęściej w wieku 25-44 lat (59 proc.). Głównie są to osoby z wyższym lub średnim wykształceniem: odpowiednio 50 proc. i 44 proc.
Reklama

Blisko 65 proc. to osoby mieszkające w mieście, a prawie 30 proc. to osoby z terenów wiejskich. Niemal 30 proc. sprzedawców stanowią osoby zaangażowane w sprzedaż bezpośrednią ponad 10 lat.

Sprzedaż bezpośrednia jako forma zaangażowania zawodowego oferuje cały szereg korzyści. Na pierwszym miejscu konsultanci wymieniają szansę pozyskania dodatkowych środków finansowych (80 proc.), a następnie możliwość prezentacji wysokiej jakości produktów (72 proc.). Co ważne, polscy konsultanci jako najczęściej kojarzone pojęcia związane ze sprzedażą bezpośrednią wymieniają satysfakcję klienta, jakość produktów i elastyczność zajęcia.

- Zarówno globalnie, jak i lokalnie, najefektywniejszymi metodami współpracy konsultanta z klientem w dalszym ciągu są tradycyjne formy bezpośredniego kontaktu. Najczęściej w formie tzw. spotkania face to face lub w domu klienta (w Polsce odpowiednio 82 proc. i 79 proc.). Niemniej z nowoczesnych technologii, takich jak media społecznościowe czy strony www, korzysta co drugi konsultant. Warto także zauważyć, że ponad 80 proc. konsultantów w Polsce jest usatysfakcjonowanych ze swojego zaangażowania w sprzedaż bezpośrednią – komentuje Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Co jeszcze sprawia, że konsultanci pozytywnie oceniają swoje zajęcie? Przede wszystkim badanie IPSOS dowodzi, że zarówno w opinii innych Europejczyków jak i Polaków, jest to możliwość poznania nowych ludzi (odpowiednio 85 proc. i 80 proc.), czy poprawa samooceny i pewności siebie (70 proc. i 65 proc.). Sprzedaż bezpośrednia to także możliwość dostosowania swojego zajęcia do kalendarza, bo to konsultant sam decyduje o swoim czasie i miejscu pracy. Większość konsultantów (45 proc.), poświęca na sprzedaż bezpośrednią zaledwie do 8 godzin tygodniowo, co nie powinno dziwić, bo najczęściej jest to dla nich dodatkowe zajęcie.

Badanie IPSOS przeprowadzone w tym roku na grupie ponad 30 tysięcy osób z 11 krajów (w tym ponad 3,5 tys. osób z branży sprzedaży bezpośredniej z Polski).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum