Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Średnia wartość koszyka w Żabce to 14 zł (model działania sklepów, wyniki finansowe, struktura)

Wartość koszyka zakupowego w sklepie Żabka - na który składają się m.in. napoje, przekąski i produkty do konsumpcji w drodze – wynosi średnio 14 zł. Przeciętne zakupy trwają 106 sekund.
Reklama

Dane pochodzą ze sprawozdania z działalności jednostki dominującej Żabka Polska sp. z o.o. oraz Grupy Żabka Polska za okres 1 stycznia – 31 grudnia 2020.

- (...) Pandemia przyniosła ważną lekcję pokory, ale też okazała się swoistym testem dla ludzi, struktur, organizacji i wartości. Z satysfakcją oceniam, że jako Żabka nie tylko ten egzamin zdaliśmy, ale też pokazaliśmy, że nasze odpowiedzialne podejście i jednocześnie wyjątkowa zdolność adaptacji procentują w otoczeniu, które jest nieprzewidywalne. Doświadczenia z 2020 roku sprawiają, że w przyszłość patrzymy z odwagą i entuzjazmem, wyznaczając ambitne cele - napisał we wstępie Tomasz Suchański, Prezes Zarządu spółki.

Pod szyldem Żabki działało na konie okresu  6899 sklepów, z czego w 2020 r. otwarto 1000 nowych lokalizacji.  Na koniec 2020 roku liczba franczyzobiorców Żabki wynosiła 5518 osób, o 1156 osób więcej niż na koniec 2019 roku. Grupa Żabka zatrudniała 2024 osób na koniec 2020 roku. Przychody ze sprzedaży Grupy pierwszy raz przekroczyły 10 mld zł.

Rozkład sklepów Żabka.jpg
Rozkład sklepów Żabka.jpg

Jak wygląda typowa Żabka?

Powierzchnia zdecydowanej większości sklepów nie przekracza 80 m2, a coraz częściej pojawiają się placówki o powierzchni nie przekraczającej 40 m2 , głównie w najbardziej uczęszczanych lokalizacjach dużych miast. Powierzchnia typowego sklepu to 67 m2.

Struktura sklepów.jpg
Struktura sklepów.jpg

Rotacja franczyzobiorców:

Rotacja franczyzobiorców.jpg
Rotacja franczyzobiorców.jpg

Kto jest właścicielem?

Żabka Polska sp. z o.o. (dawniej: Sarley Investments sp. z o.o.) została założona aktem założycielskim sporządzonym w formie aktu notarialnego z 23 sierpnia 2016 roku. Wysokość kapitału zakładowego Żabka Polska sp. z o.o. na dzień 31 grudnia 2020 roku wynosiła 113 215 000 zł. Na dzień 31 grudnia 2020 roku jedynym wspólnikiem spółki Żabka Polska sp. z o.o. był Heket Investments S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu, ulica Monterey 20.

W 2020 r. spółka współpracowała łącznie z 587 dostawcami towarów handlowych, z czego 567 pochodziło z Polski. Podmioty zaopatrujące Żabkę znacząco się różnią pod względem wielkości dostaw – pięciu największych dostawców miało 43,3% udziału w wartości zakupów towarów w 2020 r.

Model działania

Żabki cechują się elastycznym asortymentem, układem sklepu sprzyjającym wygodnym i szybkim zakupom oraz dogodną lokalizacją i godzinami otwarcia
– przeciętne zakupy trwają 106 sekund, a placówki są otwarte 7 dni w tygodniu, najczęściej w godzinach 6–23. Wartość koszyka zakupowego – na który składają się m.in. napoje, przekąski i produkty do konsumpcji w drodze – wynosi średnio 14 zł. Większość kupujących odwiedza Żabkę przynajmniej raz w tygodniu. 2200 produktów - to średni asortyment przypadający na sklep.

W 2020 r. środki pieniężne przeznaczone na rzeczowe aktywa trwałe oraz wartości niematerialne i prawne wyniosły w Grupie 698 mln zł, zaś w Spółce 664 mln zł. Pieniądze te pochodziły z kredytu bankowego oraz ze środków z działalności operacyjnej.

Wyniki finansowe

Wyniki finansowe.jpg
Wyniki finansowe.jpg

 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.