Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Średnie miesięczne wydatki Polaków w centrach handlowych sięgają 714 zł

2 godziny, 25 minut - tyle średnio Polacy poświęcają na zakupy w galeriach handlowych, podczas jednorazowego wypadu - podaje w swoich badaniach ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej. W ciągu ostatnich 5 lat ten czas niemal się podwoił. Powód - kupujemy coraz więcej, polubiliśmy także galeryjne „czasopochłaniacze", zmienił się także sam klient galerii.
Reklama
Już dziś średnie miesięczne wydatki Polaków w centrach handlowych sięgają aż 714 zł. Tradycyjnie najwięcej wydajemy na jedzenie - średnio 570 zł i ubrania - 435 zł. Nowością są natomiast rosnące wydatki w miejscach, które pochłaniają nam większość czasu spędzonego w galerii. Aż 115 zł Polacy wydają już w restauracjach i kawiarniach w centrach handlowych i 112 zł na rozrywkę np. kino.

Ale za wydłużającym się czasem stoją także inne powody. Zmienia się nasze podejście do kupowania. Aż 58 proc. klientów odwiedza centra handlowe bez sprecyzowanych planów zakupowych. Zadaniowcy, którzy wybierają się na zakupy z ustalonym celem i budżetem stanowią dziś tylko 42 proc. robiących zakupy w centrach handlowych. Obserwuje się natomiast rosnący odsetek klienta rozrywkowego. Już dziś stanowi on aż 21 proc. robiących zakupy w galeriach.

Porównując - wydatki zadaniowca to dziś średnio 705 zł, podczas kiedy klient rozrywkowy wydaje 765 zł. Dla samych galerii handlowych nowy klient jest także sporym wyzwaniem, bo oczekuje on od centrum znacznie bardziej urozmaiconego portfolio najemców.
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.