Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Stacje Lotos zmienią logo na MOL. Będzie też Fresh Corner z hot dogami

PKN Orlen zawarł z MOL umowę sprzedaży stacji paliw Lotos za 610 mln dolarów.  Z kolei MOL Group sprzedaje na rzecz PKN Orlen 143 stacje paliw na Węgrzech oraz 39 stacji na Słowacji, dzięki czemu Orlen rozpocznie działalność w tych krajach, a MOL zacznie wprowadzić swoją markę na rynek polski. Wraz ze stacjami działającymi do tej pory pod marką Slovnaft, MOL Group będzie dysponować w Polsce siecią blisko 500 obiektów. MOL Group wprowadzi również na polski rynek swój koncept Fresh Corner, serwujący kawę i produkty gastronomiczne.
Reklama

"W celu wdrożenia środków zaradczych w obszarze rynku sprzedaży detalicznej paliw, określonych w decyzji Komisji Europejskiej z dnia 14 lipca 2020 roku wyrażającej warunkową zgodę na dokonanie koncentracji polegającej na przejęciu przez spółkę kontroli nad Grupą Lotos (...) w dniu 30 listopada 2022 roku Spółka podpisała z MOL Hungarian Oil and Gas Public Limited Company (...)przyrzeczoną umowę sprzedaży na rzecz MOL 100 proc. udziałów w Lotos Paliwa, za cenę, na którą składa się element stały w kwocie ok. 610 mln dolarów" - podano.

 

Rebranding Lotosu na MOL

Podpisano też umowę sprzedaży na rzecz MOL paliw, obowiązującą w okresie do 8 lat od dnia jej wejścia w życie i umowę licencyjną określającą warunki korzystania przez Lotos Paliwa ze znaków towarowych wykorzystywanych na stacjach Lotos dla potrzeb przeprowadzenia ich rebrandingu.

Niezwłocznie rozpocznie się proces wprowadzania marki MOL na polski rynek. Ambicją MOL Group jest ukończenie rebrandingu sieci 410 stacji Lotos możliwie najszybciej. Działające na południu kraju stacje Slovnaft Polska również będą działać pod marką MOL, dzięki czemu polska sieć Grupy zbliży się do 500 stacji. 

Fresh Corner - koncept gastronomiczny

W planie jest również debiut na polskim rynku konceptu gastronomicznego Fresh Corner, serwującego dania i kawę. Na wielu rynkach regionu MOL Group był jedną z pierwszych sieci wprowadzających tak szeroką ofertę gastronomiczną, uwzględniającą nabiał, ciasta, czy świeżo wypiekane pieczywo oraz hot-dogi.

MOL Group na polskim rynku jest obecny od 1997 r., a teraz wprowadza tę obecność na nowy poziom. Od 2004 r. firma jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a blisko 20 proc. spośród jej zagranicznych inwestorów stanowią podmioty z Polski. . Ze swoją siecią liczącą ok. 2000 stacji paliw w regionie, MOL Group jest przekonany, że może wnieść nowe pomysły oraz bardzo konkurencyjną ofertę konsumencką. Nie bez znaczenia jest również wysoka liczba samochodów na tysiąc mieszkańców, jaką może się pochwalić ten rynek. W Polsce firma zamierza stać się preferowaną siecią stacji dla polskich klientów.

Firma zapewnia, że wszystkie umowy o pracę z pracownikami Lotos Paliwa zostaną utrzymane w mocy na dotychczasowych warunkach.
W ramach zawartych umów, MOL sprzeda jednocześnie 143 stacje na terenie Węgier i 39 stacji na terenie Słowacji, umożliwiając PKN Orlen wejście na rynki tych krajów. Przekazanie wspomnianych stacji na rzecz należącej do Orlen spółki Unipetrol ma się odbyć w kilku etapach: 79 stacji na Węgrzech wraz z finalizacją umowy, stacje na Słowacji do połowy 2023 r., a pozostałe stacje na Węgrzech do połowy 2024 r.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum