Stacje Moya dążą do 30-40 proc. udziału marek własnych na półce

Autor: dlahandlu.pl 16 grudnia 2020 11:46

Sieć stacji Moya planuje w ciągu kilku lat dojść do poziomu 30-40 proc. udziału marki własnej w każdej kategorii produktowej i 20 proc. w obrocie całego sklepu przystacyjnego.

Marki własne, niegdyś ubodzy krewni popularnych brandów, zdobywają dziś koszyki zakupowe klientów sklepów i stacji paliw. Produkty tego rodzaju stanowią aż 30 proc. wartości zakupów polskiego konsumenta w kategorii FMCG.

Najważniejszą korzyścią dla sprzedawcy jest wzmocnienie pozytywnego postrzegania firmy poprzez stworzenie atrakcyjnej oferty produktowej. Marka własna pozwala zbudować pozycję silnego i godnego zaufania przedsiębiorstwa. Dzięki przywiązaniu klientów do danej grupy produktów przyczynia się do wzmocnienia ich lojalności. To także efekt przeniesienia pozytywnych opinii o danej sieci handlowej na produkty ze wspólnym logotypem.

Przystacyjne sklepy generują dużą, bo sięgającą kilkudziesięciu proc., część przychodów. Współczesne sklepy przy stacjach oferują szeroki asortyment, który nie ogranicza się wyłącznie do artykułów motoryzacyjnych. To wielobranżowe punkty, które stanowią konkurencję dla sklepów convenience, szczególnie po wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele.

Dlatego stacje coraz częściej sięgają po marki własne – w przypadku sieci MOYA są to m.in. napoje energetyzujące, woda gazowana i niegazowana, płyny do spryskiwaczy czy zawieszki zapachowe. Ostatnio pojawiły się batony energetyczne i proteinowe występujące z logo MOYA. Wkrótce zawitają także soki owocowe. Za decyzjami o wprowadzeniu do portfolio marki własnej nowych produktów stoją konkretne dane: w kategorii napojów energetyzujących w 2019 r. MOYA Energia miała udziały w sprzedaży na poziomie 12 proc., a MOYA Woda na poziomie 21 proc.
Marki własne oferują więcej swobody w działaniach marketingowych i ekspozycji produktów. Są przy tym bardziej rentowne, nawet przy zachowaniu najwyższej jakości. Obszar tzw. „private label” na półkach sklepowych jest dla nas na tyle kluczowy, że jego poszerzenie zdecydowaliśmy się wpisać do założeń strategii rozwoju sieci MOYA.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6211
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,92

  • Śr

    5,66

  • Min

    3,55

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.